۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
حجم صادرات گیلان در سال جهش تولید ۳۳ درصد رشد یافت
رئیس سازمان صمت گیلان:

حجم صادرات گیلان در سال جهش تولید ۳۳ درصد رشد یافت

رشت - رئیس سازمان صمت گیلان گفت: حجم صادرات استان در سال جهش تولید از نظر وزن ۳۳ درصد نسبت به دو ماه اول سال قبل بیشتر شده است.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق‌پوش نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: صادرات استان گیلان در سال مزین به جهش تولید از حیث وزنی ۳۳ درصد و از حیث ارزش ریالی ۱۶ درصد به نسبت مدت مشابه دو ماهه ابتدای سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نقش‌آفرینی تمام سازمان‌ها، حوزه‌ها و دستگاه‌ها در راستای تحقق و عملیاتی کردن شعار جهش تولید را خواستار شد و با بیان اینکه تعامل در این زمینه بسیار اثربخش است، عنوان کرد: طبق آمارها و اطلاعات موجود صادرات گیلان در دو ماهه نخست امسال چیزی حدود ۸۰ میلیون دلار بوده است.

دلق‌پوش رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه توسعه اقتصادی، تحقق شعار سال و حرکت بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: از صادرات انجام شده گیلان در سال جهش تولید، حدود ۱۸۰ تن با ارزش ۳۳ هزار دلار از بندر آستارا انجام شده است.

وی تجمیع اراده بخش دولتی و همراهی بخش خصوصی و همکاری آن‌ها با هدف افزایش ظرفیت‌های صادراتی استان گیلان را به عنوان یک ضرورت خواستار شد و ابراز داشت: بدون شک با هدفگذاری مناسب صادراتی و تکمیل زیرساخت‌ها تجاری به ویژه در حوزه بندر آستارا نه تنها گیلان بلکه وضعیت شمال کشور متحول می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در عصر حاضر برای تقویت تولید باید در راستای افزایش توان صادراتی تلاش شود، اظهار کرد: برای حمایت مؤثر از بخش تولید، اجرای معافیت مالیاتی موجود در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی مرزی ضروری است.

دلق‌پوش اخذ مالیات ناعادلانه و صرفاً متمرکز بر تولید را از موانع مهمی که در مسیر تولید سنگ‌اندازی می‌کند اعلام کرد و گفت: همدلی مسئولان و توجه به تولید دانش‌بنیان، صادرات محور، متنوع‌سازی در محصولات تولیدی برای تأمین نیازهای داخلی می‌تواند اقدامی هدفمند در جهت رونق و جهش تولید محسوب شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از مؤلفه‌های مهم در جهش تولید را هدایت سرمایه‌گذاری‌ها از محل‌ صرف سودجویانه به سمت تولیدات مولد، هدفمند، اشتغال‌زا و بازار پسند خواند و گفت: این هدف با فعال‌سازی مراکز مشاوره کسب و کار و تعیین اولویت‌های جدید سرمایه‌گذاری متناسب با اقلیم گیلان امکان‌پذیر می‌شود.

وی نظارت بر نحوه تأمین و عرضه کالا و خدمات در سطح جامعه را از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و بیان داشت: در حالی‌که سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در حوزه کلان با پدیده قاچاق کالا مبارزه می‌کنند سازمان صنعت، معدن و تجارت اصل فعالیت خود در این زمینه را در حوزه عرضه معطوف کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه این استان در سال گذشته به نسبت سایر استان‌های کشور کمترین مشکل را در حوزه قاچاق کالا داشته است اظهار داشت: فرهنگ غنی مردم، تعامل خوب واحدهای صنفی و عملکرد دستگاه‌های نظارتی از عوامل مهم توفیق گیلان در حوزه مبارزه با بحث قاچاق کالاها است.

گفتنی است؛ پیوستن ایران به جمع کشورهای عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا، حمایت از تولیدکنندگان، تقویت زیرساخت‌های ریلی و دریایی در آستارا و بندر انزلی از طریق تحقق فازهای دوم و سوم راه آهن جمهوری اسلامی در خطه شمال کشور از جمله موضوعاتی است که می‌تواند توان صادراتی کشورمان را به نحو بهینه‌ای تقویت کند.

کد خبر: ۲۴٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha