۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
اقتصاد کلان و سرکوب بازارهای سرمایه‌گذاری
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

اقتصاد کلان و سرکوب بازارهای سرمایه‌گذاری

زینلی کارشناس بازارهای مالی پیش بینی کرد: در سه ماه اول و دوم سال ۲۰۲۴ تورم آمریکا مهار و روند رشد نرخ بهره متوقف می‌گردد که سبب جان گرفتن بازارهای سهام، رمزارزها و همچنین رشد طلای جهانی خواهد شد.

سمیه شوریابی؛ بازار: مهدی زینلی کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی با بیان اینکه بالا بردن نرخ بهره یکی از راهکارهای ضد تورمی است که بانک های مرکزی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند، اظهار داشت: در واقع بالا بردن نرخ بهره جذابیت سرمایه‌گذاری بانکی را در میان جوامع بالا می‌برد و همین امر موجب بالا رفتن ارزش پولی آن کشور و مهار تورم می گردد.

این کارشناس بازارهای مالی همچنین ابراز داشت: در دو سال اخیر فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در جهت کنترل تورم در کشور، دائما در حال تغییرات نرخ بهره بوده است و همین امر موجب بالا بردن ارزش دلار و سرکوب قیمت طلای جهانی، بازارهای سهام و حتی کریپتوکارنسی ها شده است.

زینلی با تأکید بر اینکه طبق پیش بینی ها احتمالاً در سه ماه اول و نیز سه ماه دوم سال ۲۰۲۴ تورم آمریکا مهار شده و روند رشد نرخ بهره متوقف می‌شود، خاطر نشان کرد: همین امر سبب جان گرفتن بازارهای سرمایه‌گذاری همانند سهام و رمزارزها و همچنین رشد طلای جهانی خواهد شد کما اینکه بازارهای سرمایه‌گذاری احتمالاً در حالت در جا زدن خود تا چند ماه آینده باقی بمانند و در نهایت نوسان مثبت ۱۰ الی ۲۰٪ و همینطور منفی ۱۰ الی ۲۰٪ داشته باشند.

زینلی در نهایت سرمایه‌گذاری و خرید در قیمت های اصلاح خورده در کنار داشتن دانش تحلیل و آگاهی نسبت به دارایی مورد نظر را توصیه می کند.

کد خبر: ۲۴۲٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha