۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
نظارت بر بازار نوشت افزار استان سمنان تشدید شد| «توزیع دفتر دولتی» ادعای کذب
معاون صمت سمنان در گفتگو با بازار:

نظارت بر بازار نوشت افزار استان سمنان تشدید شد| «توزیع دفتر دولتی» ادعای کذب

سمنان- یحیایی معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان از اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار نوشت افزار استان خبر داد و گفت: مردم گران فروشی ها را با شماره های ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع رسانی کنند. 

مهدی یحیایی در گفتگو با خبرنگار بازار، از اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار نوشت افزار در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: گرانفروشی، عدم درج قیمت، نداشتن فاکتور خرید و ... در زمره مواردی است که به خصوص در حوزه نوشت افزار طی روزهای اخیر در استان با سخت گیری بیشتری مورد کنترل و نظارت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اگر مردم به لوازم التحریر فروشی های سطح استان سمنان مراجعه و تخلفاتی از جمله عدم درج قیمت، گرانفروشی و ... را شاهد بودند حتما با شماره های ۱۲۴ و ۱۳۵ تماس بگیرند و مراتب را اطلاع رسانی کنند، افزود: با توجه به وسعت استان، گزارش های مردمی بسیار به ما در این طرح کمک می کند.

معاون نظارت صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه گشت های مشترک تعزیرات، صمت، اصناف و ... با جدیت با تخلفات برخورد می کند، گفت: در این مرحله با توجه به نزدیکی ایام بازگشایی مدارس اغماض با متخلفان امکان نخواهد داشت.

یحیایی با بیان اینکه دیده می شود برخی مغازه ها عبارت « محل درج دفترهای دولتی» را در مغازه هایشان نصب می کنند، بیان کرد: سال ها است دیگر طرح توزیع دفاتر دولتی وجود ندارد و چنین چیزی صحیح نیست.

وی با بیان اینکه با تخلفات حوزه نوشت افزار به ویژه در این شرایط اقتصادی خانوار، به صورت جدی برخورد می شود، افزود: طرح تشدید بر بازار نوشت افزار تا اواسط مهرماه در استان سمنان اجرایی می شود و همراهی مردم در این طرح برای ما بسیار اهمیت خواهد داشت.

معاون صنعت معدن و تجارت استان سمنان درباره عملکرد بازرسی صمت استان سمنان در یکسال گذشته تاکید کرد: از شهریورماه سال قبل تا شهریورماه ماه امسال ۵۰ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از اصناف استان صورت گرفته است.

یحیایی با بیان اینکه در این بازه زمانی بیش از یک هزار و ۴۴۰ مورد گزارش های مردمی نیز مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: سه هزار و ۱۷۲ پرونده طی یکسال اخیر در جریان بازدید های نظارتی صمت استان سمنان تشکیل و سه هزار و ۳۶۸ تخلف نیز شناسایی شده است.

به گزارش بازار، فروشندگان می توانند طبق فاکتورهای خرید از تهران یا هر نقطه دیگری که اقلام خود را تامین می کنند، ۱۵ درصد سود و دو درصد باربری محاسبه و کالا را بفروشند و بیش از این تخلف است. گفتنی است نوشت افزار به عقیده مردم استان سمنان نسبت به سال قبل به وضوح گرانتر شده است.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha