۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
اصلی‌ترین راهبرد استان زنجان تحقق رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی است
معاون امور اقتصادی استانداری زنجان:

اصلی‌ترین راهبرد استان زنجان تحقق رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی است

زنجان-معاون امور اقتصادی استانداری زنجان،گفت: اصلی‌ترین راهبرد تحقق رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی در استان است که برای تحقق این مساله باید بسترهای لازم سرمایه گذاری فراهم شود.

به گزارش بازار و به نقل از استاندری زنجان،حسین محمدی در کارگروه اقتصادی استان با تاکید بر توجه به سرمایه‌گذاری هدفمند در استان، با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان، گفت: اصلی‌ترین راهبرد تحقق رشد ۸.۷ درصدی در استان است که برای تحقق این مساله باید بسترهای لازم سرمایه گذاری فراهم شود.

وی با بیان اینکه ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در جذب سرمایه‌گذار اهمیت ویژه‌ای دارد و در این حوزه، ایجاد زیرساخت در منطقه اقتصادی موثرتر خواهد بود، افزود: در سرمایه‌گذاری منسجم بحث آب و مناطقی که باید در آن سرمایه‌گذاری شود حائز اهمیت بوده و در این راستا یک شهرک صنعتی ۲۰۰ هکتاری مکمل شهرک صنعتی اشراق در نظر گرفته شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه‌گذارانی واگذار می‌شود که در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری در این استان را انتخاب کنند.

محمدی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی زنجان در سال ۱۴۰۶ به پایان برسد و در این راستا بودجه دولتی، آورده بخش خصوصی، بورس و بازار سرمایه، منابع داخلی شرکت‌های دولتی و سایر منابع برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مراحل انجام روند اداری منطقه اقتصادی و اخذ مجوز از مناطق آزاد، افزود: مشاور پروژه انتخاب شده و کارهای عملیاتی آن در حال مطالعه است که امیدواریم در برنامه هفتم توسعه طی پنج سال با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، یکی از قطب‌های اقتصادی کشور را شکل دهیم.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم تسریع فعالیت‌هایی است که به رشد اقتصادی استان‌ها کمک خواهد کرد لذا با ایجاد این منطقه و جذب سرمایه‌گذار امیدواریم استان تبدیل به یکی از قطب‌های صنعتی کشور شود.

محمدی افزود: استان زنجان با توجه به نزدیکی به پایتخت در اولویت سرمایه گذاران قرار دارد و وجود زیرساخت های کافی موجب خواهد شد در سال های آینده نگرانی از تحقق رشد اقتصادی استان را نداشته باشیم.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha