۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
۳۷۰ پروانه تولیدی در استان سمنان صادر شد | تحقق رشد صادرات صنعتی
رئیس صمت سمنان در گفتگو با بازار: 

۳۷۰ پروانه تولیدی در استان سمنان صادر شد | تحقق رشد صادرات صنعتی

سمنان- احمدی رئیس صمت استان سمنان، گفت: از شهریورماه سال ۱۴۰۱ تا شهریورماه سال جاری ۳۷۰ پروانه تولیدی در بخش های مختلف صنفی در استان صادر شده است. 

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، از صدور ۳۷۰ پروانه تولیدی در بخش های مختلف صنفی در استان سمنان طی بازه زمانی شهریورماه سال قبل تا شهریورماه سال جاری خبر داد و ابراز کرد: یک هزار و ۶۵۰ پروانه صنفی در بخش توزیع در این بازه زمانی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه از شهریورماه سال قبل تاکنون همچنین یک هزار و ۳۵ پروانه صنفی در بخش خدمات در استان سمنان صادر شده است، ابراز کرد: به لحاظ صدور پروانه های صنفی در استان طی یک سال اخیر شاهد رشد خوبی بوده ایم.

صدور کارت بازرگانی

رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در بازه زمانی هفته دولت سال قبل تا هفته دولت امسال ۸۳ مورد کارت بازرگانی نیز در استان صادر شده است، گفت: در این بازه زمانی ۱۱۴ کارت بازرگانی نیز در استان تمدید شده است.

در یک سال اخیر یک هزار میلیارد ریال در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده است

احمدی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار تن صادرات در بازه زمانی مذکور از تولیدات استان در بخش های صنعتی و معدنی صورت گرفته است، گفت: شاهد رشد صادرات به لحاظ کیفی و کمی در یک سال اخیر در استان سمنان بودیم.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان از شهریورماه سال قبل تا کنون ۱۱۷ میلیون دلار بوده است، تاکید کرد: ۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۸ میلیون دلار نیز در این بازه زمانی از طریق گمرک استان سمنان وارد شده که بیشتر مواد اولیه و دستگاه های مورد نیاز کارخانه های استان بوده است.

پروانه های بهره برداری صنعتی

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه در این بازه زمانی همچنین ۲۵۰ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۵۹۰ میلیارد ریال در استان صادر شده است، تاکید داشت: صدور این پروانه ها برای هفت هزار و ۴۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

احمدی با بیان اینکه از هفته دولت سال قبل تا هفته دولت امسال ۴۵۸ مورد پروانه تاسیس برای واحد های صنعتی استان سمنان صادر شده است، گفت: مجموع سرمایه گذاری این واحدها ۱۶۵ میلیارد ریال برآورد می شود.

در یک سال اخیر ۲۶ مورد پروانه بهره برداری بخش معدنی در استان سمنان صادر شده است

وی درباره اشتغال حوزه معادن استان سمنان در یک سال اخیر، افزود: پیش بینی اشتغال پروانه های تاسیس صنعتی صادر شده طی یک سال اخیر در استان سمنان ۱۱ هزار و ۷۴ نفر است که نشان از کیفیت خوب سرمایه گذاری در بخش صنعتی استان دارد.

سرمایه گذاری معدنی

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال اخیر یک هزار میلیارد ریال در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده است، ابراز داشت: این میزان سرمایه گذاری همچنین توانسته ۳۰۷ نفر اشتغال را نیز در بخش معادن استان ایجاد کند.

احمدی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۲۶ مورد پروانه بهره برداری بخش معدنی در استان سمنان صادر شده است، گفت: شاهد صدور ۲۹ گواهی اکتشاف و ۲۶ مورد پروانه اکتشاف در بخش معادن استان در همین بازه زمانی بوده ایم.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha