۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
برپایی نمایشگاه توانمندی های کشاورزی در اردبیل| ۵ پروژه حوزه آب و خاک افتتاح می شود
سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل:

برپایی نمایشگاه توانمندی های کشاورزی در اردبیل| ۵ پروژه حوزه آب و خاک افتتاح می شود

اردبیل - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در آستانه فصل کشت و زرع نوزدهمین نمایشگاه توانمندی های بخش کشاورزی در استان گشایش یافت.

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در این رویداد تخصصی بر محور دانش بنیان و فناوری های جدید تلاش بر این است تا آخرین یافته های علمی در حوزه کشاورزی به علاقه مندان عرضه شده تا زارعین، باغداران و دامداران بتوانند از جدیدترین تجهیزات و امکانات آشنایی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در نوزدهمین نمایشگاه علاوه بر ادوات و ماشین آلات کشاورزی، انواع نهاده ها و تجهیزات آبیاری از ۱۶ استان کشور در معرض دید گذاشته شده تا در قالب غرفه های برپا شده از هفتم تا دهم شهریورماه علاقه مندان در ساعات عصر از این نمایشگاه دیدن کرده و نسبت به توانمندی های این بخش اطلاعات بیشتری را به دست آورند.

پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده برای پروژه های حوزه آب و خاک

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به افتتاح پنج پروژه مهم حوزه آب و خاک در گرامیداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: این پروژه ها شامل سیستم آبیاری کم فشار اراضی پایاب کشت و صنعت پارس به مساحت ۸۱۰ هکتار در شهرستان بیله سوار است.

اژدری اعتبار هزینه شده برای این طرح را پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح فرصت اشتغال برای ۱۳۰ نفر فراهم آمده و ۳۰ خانوار نیز از قبل این طرح معیشتی مناسب و اقتصادی توانمند پیدا می کنند.

وی به راه اندازی سامانه نوین آبیاری در شهرهای جعفرآباد و بیله سوار در سطح ۹۷۵ هکتار اشاره کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح نیز ۳۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح فرصت اشتغال برای ۱۹۰ فراهم و ۴۰ خانوار نیز از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

۴۱ طرح که در بخش آب و خاک به بهره برداری رسیده است

وی در مورد شبکه آبیاری پایاب سد پیله سحران اردبیل نیز اضافه کرد: حجم اجرایی این پروژه نیز یک هزار و ۵۰۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان است که با بهره برداری از این طرح فرصت اشتغال برای ۳۰۰ نفر و بهره مندی ۱۰۰ خانوار از مزایای آن به وجود آمده است.

اژدری بیان کرد: در هفته دولت ۲ مورد استخر ذخیره آب معیشتی نیز در شهرهای مختلف به بهره برداری رسیده و در کنار آن شاهد بهره برداری از پروژه زهکشی اراضی چندین روستا در پارس آباد و شهرستان بیله سوار خواهیم بود.

وی ادامه داد: هشت طرح نیز در حوزه زراعت شامل طرح های گلخانه ای و کشت محصولات متنوع در این حوزه به بهره برداری رسیده و روستاییان و ساکنان مناطق محروم از مزایای آن استفاده خواهند کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۴۱ طرح که در بخش آب و خاک به بهره برداری رسیده شامل بهسازی جاده بین مزارع، استخر ذخیره آب، سامانه ضد تگرگ، کانال انتقال آب و نوسازی قنوات است که جهاد کشاورزی برای اجرای آن از منابع ملی و استانی هزینه کرده است.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha