۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
پوست اندازی اتاق بازرگانی آبادان با رویکرد جدید اقتصادی| راه‌اندازی نمایندگی در اروندکنار و چوئبده
بازار گزارش می‌دهد؛

پوست اندازی اتاق بازرگانی آبادان با رویکرد جدید اقتصادی| راه‌اندازی نمایندگی در اروندکنار و چوئبده

آبادان- در دوره جدید اتاق بازرگانی آبادان بیش از ۱۰ عضو جدید موفق به کسب آرا شدند و در نشست با نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی بر رویکرد جدید توسعه اقتصادی تاکید کردند.

محمود نواصر؛ بازار: در دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی آبادان، حسن افخمی، مسعود قاسم نژاد، حمید حمیداوی، سید حمیدرضا کاشی و منصور ورامینی در بخش بازرگانی انتخاب شدند.

در بخش صنعت فرید فاطمی زاده، بابک رادمهر، سیدجواد شاه صفدری، مرتضی کامرانی و مسعود سورغالی انتخاب شدند.

اسدالله کردزنگنه و مسعود خیاط زاده در بخش معدن انتخاب شدند.

در بخش کشاورزی نیز احمد زارعی، مصطفی کعبی پوزه و امین توانایی انتخاب شدند.

پوست اندازی اتاق بازرگانی آبادان با رویکرد جدید اقتصادی| راه‌اندازی نمایندگی در اروندکنار و چوئبده

ظهر سه شنبه، نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در سالن جلسات این اتاق با «سیدمحمد مولوی»، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: امید است در دوره جدید اتاق بازرگانی، با رویکردی مناسب شاهد مشارکت پُررنگ بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی باشیم.

سید محمد مولوی افزود: اتاق بازرگانی بر اساس قانون دارای یک شخصیت حقوقی مستقل است و به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای رفع موانع توسعه اقتصادی گام برداشته و در واقع تسهیلگری کنم.

وی کلان ترین ظرفیت اقتصادی آبادان را اتاق بازرگانی این شهر عنوان کرد و گفت: اتاق های بازرگانی مشاور سه قوه هستند و با هدفگذاری های مناسب در کمیسیون های تخصصی خود می توانند بهترین راهکارها را به ما ارائه کنند.

مولوی: اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان برای پیگیری‌های بخش خصوصی چنانچه در شهرستان، استان و حتی کشور نیاز به کمک داشته باشند، به طور حتم هماهنگی‌های لازم را برای این عزیزان انجام خواهم داد

نایب رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان برای پیگیری های بخش خصوصی چنانچه در شهرستان، استان و حتی کشور نیاز به کمک داشته باشند، به طور حتم هماهنگی های لازم را برای این عزیزان انجام خواهم داد.

مولوی با اشاره به پیگیری لایروبی اروندرود توضیح داد: برای این موضوع یک کمیسیون فرعی تشکیل شد و با توجه به اینکه رئیس این کمیسیون هستم، مرکز پژوهش را پای کار آوردم و جلسه ای برگزار کردیم.

وی بیان کرد: پیگیری های متعددی برای این موضوع مهم با استفاده از نظرات کارشناسان در حال انجام است و معتقدیم باز شدن این دهانه مهم آبی سبب تحول اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی بندر آبادان-سیبه گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه آن را پیگیری کردم، خط آبی آبادان به بندر سیبه کشور عراق است.

مولوی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی خط آبی آبادان-بندر سیبه عراق سرآغاز فصل جدید اقتصادی و گردشگری در جنوب غرب ایران است، خاطرنشان کرد: از طریق راه‌اندازی خط آبی آبادان-بندر سیبه عراق عملا موضوع «تاکسی آبی» وارد فاز اجرا می‌شود.

بسته‌های سرمایه گذاری آبادان آماده شود

وی معرفی فرصت های سرمایه گذاری آبادان توسط پارلمان بخش خصوصی را مهم برشمرد و گفت: از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان انتظار می رود بسته های سرمایه گذاری این شهر را به زبان های مختلف آماده کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توجه به توسعه اقتصادی با کشورهای همسایه را ضروری دانست و افزود: راه اندازی میز تجاری اتاق بازرگانی آبادان با کشورهای همسایه بسیار مهم است و انتظار می رود در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

بانک جامع اطلاعات اقتصادی تهیه شود

مولوی توسعه اقتصادی آبادان را در گروی داشتن بانک جامع اطلاعاتی قلمداد کرد و گفت: باید یک بانک اطلاعاتی جامع از تولیدکنندگان، تعاونی ها تشکل ها، اتحادیه ها، کارآفرینان، پژوهشگران و ... تشکیل شود تا با یک هدفگذاری دقیق، برنامه های اقتصادی اجرا شود؛ به طور حتم بدون داشتن اطلاعات اولیه نمی تواند یک برنامه ریزی اصولی را انجام داد.

مسئولیت میز بین‌المللی آموزش فنی و حرفه‌ای عراق به خوزستان واگذار شد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی اتاق بازرگانی آبادان به موضوع آموزش شد و تاکید کرد: با پیگیری هایی که انجام دادم و همچنین ضرورت توجه به سیاست توسعه دیپلماسی مهارت و موقعیت مناسب استان خوزستان در همکاری بین‌المللی با کشور عراق، این استان مسئول میز فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق شد.

مولوی افزود: برقراری ارتباط مناسب با طرف عراقی، ایجاد بستر همکاری‌های آموزشی دو جانبه، نیازسنجی دقیق آموزشی کشور عراق، برنامه‌ریزی آموزشی نیازهای احصاء شده و تدوین استانداردهای آموزشی لازم، هماهنگی با دفاتر ستادی برای اجرا و تامین نیازهای آموزشی کشور عراق و برنامه‌ریزی و هماهنگی تبادل مربی و کارآموز به منظور تامین نیازهای آموزشی کشور عراق از سیاستگذاری‌های این میز است.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه بین فنی و حرفه ای استان خوزستان، آموزش و پرورش آبادان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان می تواند سبب توسعه کسب و کارها از طریق بستر آموزشی مناسب شود.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر با اشاره به لزوم حضور هیات‌های اقتصادی داخلی و خارجی در شهر آبادان تصریح کرد: انتظار داریم این سفرها همراه با انعقاد تفاهمنامه مناسب باشد و همچنین اجرایی شود تا خروجی آن برای اقتصاد این شهر ملموس باشد.

راه‌اندازی نمایندگی اتاق بازرگانی آبادان در شهرهای اروندکنار و چوئبده

مولوی با تاکید بر ضرورت باز بودن درهای اتاق بازرگانی آبادان به روی مردم، اظهار کرد: رسالت اصلی اتاق های بازرگانی مردمی است و بستری برای مشارکت مردم در زمینه های مختلف اقتصادی است و با توجه به بُعد مسافت شهرهای اروندکنار و چوئبده و همچنین در راستای کاهش بروکراسی و تسهیل امور اداری درخواست دارم تا نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این دو شهر راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ فردی از مشورت ضرر نمی کند بنابراین از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان درخواست داریم جمعبندی های خود در کمیسیون های تخصصی که دارد را به منظور پیگیری در اختیار ما قرار دهد تا اقدامات لازم اقتصادی برای شهر آبادان انجام شود.

پوست اندازی اتاق بازرگانی آبادان با رویکرد جدید اقتصادی| راه‌اندازی نمایندگی در اروندکنار و چوئبده

ضرورت برقراری پرواز آبادان-استانبول

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست اظهار کرد: یکی از مطالبات فعالان اقتصادی برقراری خط هوایی مسافری-باری در مسیر آبادان-استانبول است و با چند ایرلاین در این زمینه رایزنی کردیم.

اسدالله کردزنگنه افزود: با چند شرکت گردشگری استان بصره عراق مذاکره کردیم و به گفته این شرکت ها سفر هوایی گردشگران عراقی از شهر آبادان به استانبول به صرفه تر است.

ضرورت استفاده از ظرفیت مجلس

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست اظهار کرد: از «سیدمحمد مولوی»، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به دلیل نگاه ویژه اقتصادی تشکر می کنم.

امین توانایی افزود: انتظار داریم از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی منطقه استفاده شود.

پارلمان بخش خصوصی راهکار دارد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست اظهار کرد: تجارت در شهرستان آبادان دچار مشکلات و موانع است.

منصور ورامینی تصریح کرد: به عنوان پارلمان بخش خصوصی راهکار داریم ولی تاکنون گوش شنوایی نبوده است.

رفع موانع تولید سبب اشتغالزایی می‌شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست اظهار کرد: به هر اندازه توسعه اتاق بیشتر باشد سود بیشتری به مردم می رسد.

فرید فاطمی زاده با اشاره به ضرورت توجه به صنایع آبادان، ادامه داد: به طور حتم با توسعه صنعت، اشتغالزایی بیشتری نیز صورت می گیرد.

طرح گیاهان دارویی و میوه‌های گرمسیری

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست اظهار کرد: اتاق در دوره جدید یک پوست اندازی کرد و بیش از ۱۰ عضو جدید که جزو افراد متخصص و به نام هستند با انتخاب فعالان اقتصادی وارد این اتاق شدند.

حسن افخمی با اشاره به لزوم اجرای برنامه های آموزشی، افزود: برای آموزش بودجه خاصی در نظر گرفتیم و معتدیم چنانچه در این خصوص اقدام نشود نمی توان شاهد اقدامات توسعه محور اقتصادی در سطح منطقه باشیم.

وی تحقق طرح های پژوهشی را مهم دانست و تاکید کرد: چند طرح در زمینه گیاهان دارویی و برخی میوه های گرمسیری متناسب با اقلیم منطقه را در دستور کار قرار داده ایم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به مزایای اقتصادی برقراری پرواز آبادان-استانبول توضیح داد: از سوی ترکیه برای میگو و ماهی آبادان متقاضی وجود دارد و از طرف ما نیز تقاضای خرید پوشاک این کشور مطرح است که برقراری پرواز آبادان-استانبول مناسبات اقتصادی مهم را رقم خواهد زد.

لزوم ارائه تسهیلات از سوی سازمان منطقه آزاد اروند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست اظهار کرد: تمرکز بر روی رفع موانع گمرکی برای ما مهم است.

حمید حمیداوی با اشاره به اقتصاد دریامحور خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات آبراه اروندرود ۵۰ درصد مشکلات فعالان اقتصادی رفع می شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد مشکلات گمرکات شهرستان آبادان رفع شود تا فعالیت اقتصادی با سرعت بالا تسهیل شود.

وی ادامه داد: از سازمان منطقه آزاد اروند انتظار داریم برای واردات از طریق شهرستان آبادان تسهیلات ارائه دهد.

پوست اندازی اتاق بازرگانی آبادان با رویکرد جدید اقتصادی| راه‌اندازی نمایندگی در اروندکنار و چوئبده

اشتغال از دروازه شهرک صنعتی عبور می‌کند

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست اظهار کرد: «سیدمحمد مولوی»، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیشترین بازدید را در ادوار مجلس از شهرک های صنعتی آبادان داشته که نشان دهنده دغدغه های وی در خصوص تولید و حمایت از صنعتگران به منظور اشتغالزایی است.

بابک رادمهر تاکید کرد: اشتغال از دروازه شهرک صنعتی عبور می کند.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha