۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
 استاندارد و وزارت بهداشت پیگیر حجم بالای واردات ترایخته ها باشند
نماینده مجلس:

استاندارد و وزارت بهداشت پیگیر حجم بالای واردات ترایخته ها باشند

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس از مسئولان سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت خواست تا سلامت این کالاها را مورد توجه جدی قرار دهند هر چند مسئولیت اصلی با وزارت جهادکشاورزی است.

علی بختیاری دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره سلامت کالاهای وارداتی از جمله ذرت، سویا و ... به کشورمان و اینکه آیا واقعا این محصولات از نوع تراریخته های آسیب رسان نیستند، گفت: خوراک ها و اقلام وارداتی به کشورمان چه آنهایی که برای دام مورد استفاده قرار می گیرند و چه آنهایی که خوراک انسانی هستند، باید توسط مراجع ذی صلاح تایید شوند و برای واردات نظر آنان در زمینه سلامت کالا مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: مسئولیت واردات کالاها با وزارت جهاد کشاورزی است و باید نظر کارشناسان و همچنین آزمایش های آنان در وزارت بهداشت برای کنترل سلامت محصولات وارداتی مربوط به خوراک انسانی در آزمایشگاه های مرکزی مورد توجه قرار گیرد. همچنین سازمان استاندارد ملی کشور مسئولیت کنترل سلامت محصولات وارداتی حوزه خوراک دام را بر عهده گیرد.

بختیاری اظهار داشت: اجناسی که به صورت فله و در حجم های بالا به کشور وارد می شوند، نیز می بایست آزمایش کنترل سلامت برای آنان از محل مبدأ و همچنین در داخل به صورت جامع توسط وزارت بهداشت و سازمان استاندارد انجام شود.

کد خبر: ۲٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha