پیگیر اجرای الگوی «تولید بدون راه‌اندازی کارخانه جدید» هستیم
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران:

پیگیر اجرای الگوی «تولید بدون راه‌اندازی کارخانه جدید» هستیم

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران گفت: اجرای الگوی «تولید بدون راه‌اندازی کارخانه جدید» با مدیریت منابع و استفاده از تمام ظرفیت‌ها، به ارتباط مؤثر با زنجیره تولید تا توزیع حصولات کمک می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، موسی احمدزاده نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران، از تولید بدون کارخانه به عنوان ایده‌ای که در دنیای امروز مورد استقبال قرار گرفته است، یاد کرد و گفت: استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌هایی که شرایط فنی و بهداشتی تولید خوب دارند، الگویی است که در دنیای امروز استفاده می‌شود.

احمدزاده افزود: با اجرای الگوی تولید بدون کارخانه، دیگر لازم نیست برای تولید و خلق هر محصول جدید یک کارخانه، احداث کرد، بلکه می‌توان برای مدیریت منابع از ظرفیت خالی کارخانه‌های موجود بهره برد و از متخصصان طراح استفاده کرد و فرمول‌های علمی را بر اساس استانداردهای بین‌المللی به کارد برد و در ارتباط مؤثر با فعالان زنجیره تولید تا توزیع، محصولات خود را در بازار عرضه کرد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: برای افزایش سطح تولید ناخالص داخلی، استفاده بهینه از منابع را باید بیاموزیم و از استراتژی‌های پیشرفته تولید و توزیع بهره ببریم.

نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، از برگزاری اولین همایش تولید بدون کارخانه در ۱۸ مهر با حضور نمایندگان همه دستگاه‌های مرتبط، دانشگاهیان و صنعت‌گران در این حوزه خبر داد و افزود: با تمرکز بر تولید صادرات‌محور، حضور محصولات آرایشی و بهداشتی تولید ایران در بازار داخلی، منطقه و سایر کشورهای دنیا را دنبال می‌کنیم. امروز هر تولید با دانش آن شناخته می‌شود و خوشبختانه تولیدکنندگان ایرانی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی توان بالای فنی و علمی دارند.

احمدزاده در ادامه به بالا رفتن میزان قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران اشاره کرد و افزود: بعد از آغاز تحریم‌ها و از زمانی که بخش‌نامه ممنوعیت واردات انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی صادر شد، سطح قاچاق از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد، یعنی راهکاری که سیاست‌گذار، اتخاذ کرد، موجب شد تا میزان قاچاق سیر صعودی پیدا کند.

او ادامه داد: در شورای گفت‌وگو موضوع را مطرح کردیم و پیشنهادهای اجرایی برای کاهش سطح قاچاق را ارائه دادیم، هرچند هنوز به نتیجه نرسیدیم؛ اما در نشست علنی شورای گفت‌وگو، استدلال‌ها و پیشنهادهای اجرایی بخش خصوصی شنیده و پذیرفته شد. امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود. پیشنهاد بخش خصوصی این بود که دولت مجوز واردات محصولاتی که توان تولید آنها در داخل وجود ندارد را بدهد تا این محصولات در قالب قاچاق وارد کشور نشود.

کد خبر: ۲۳۹٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha