۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
زنجان به لحاظ احیای واحدهای تولیدی راکد در جایگاه نخست کشوری قرار دارد
معاون استاندار زنجان:

زنجان به لحاظ احیای واحدهای تولیدی راکد در جایگاه نخست کشوری قرار دارد

زنجان- معاون استاندار زنجان با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد به عنوان یکی از شاخص‌های مورد ارزیابی در رشد بهره‌وری به شمار می‌رود، گفت: زنجان از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین محمدی شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه استان که در سالن همایش اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، از بازگشت ۶۴ واحد تولیدی اقتصادی در زنجان به چرخه تولید از آغاز فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با تحقق این امر برای ۲۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است و علاوه بر ایجاد این تعداد شغل در سایه احیای ۶۴ واحد تولیدی در زنجان، زمینه اشتغال دو هزار نفر نیز از محل توسعه ۸۰ واحد تولیدی در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: استان زنجان در عرصه اقتصادی توانسته است عناوین و جایگاه‌های برتبر کشوری را در بخش‌های مختلف از آن خود کند و طبق آمار، استان زنجان در شاخص‌هایی چون بالا بودن مشارکت اقتصادی، بالا بودن نسبت اشتغال و نیز پایین بودن نرخ بیکاری توانسته است به این مهم دست یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد به عنوان یکی از شاخص‌های مورد ارزیابی در رشد بهره‌وری به شمار می‌رود، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

محمدی رشد اقتصادی را یکی از ملزومات و رویکردهای جدی برشمرد و با یادآوری اینکه امروز پیگیر هدف‌گذاری رشد ۸.۷ درصدی در استان هستیم، افزود: افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذار دو اصل در تحقق رشد اقتصادی به شمار می‌رود اما نباید فراموش کنیم که جذب سرمایه‌گذار باید سامان‌مند و هدف‌مند باشد تا خروجی لازم را به ما بدهد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه در استان زنجان، با بیان اینکه رسانه‌ها را باید یکی از قطب‌های اثرگذار در حوزه اقتصاد قلمداد کنیم، افزود: امروز رسانه‌ها فارغ از بحث اطلاع‌رسانی، پا را فراتر گذاشته و توانسته‌اند در حوزه اقتصادی از دریچه آموزش و الگوسازی نقش‌آفرینی کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس دستاوردهای دولت‌مردان در هفته دولت، امیدآفرینی در جامعه را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشند، ادامه داد: اگر قرار باشد رسانه‌ها به عملکردها نقدی داشته باشند، بی‌تردید این نقد باید منصفانه باشد تا بتواند ریل‌گذاری لازم را برای توسعه استان انجام دهد.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha