۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
مگس مدیترانه ای در مازندران بومی شده است
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

مگس مدیترانه ای در مازندران بومی شده است

ساری- عنایتی، رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این که مگس مدیترانه هر ساله منجر به بروز خسارت می شود، گفت: این آفت در استان بومی شده است.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای برپایی رزمایش مبارزه با مگس مدیترانه در استان گفت: برگزاری رزمایش ها و اقدامات در بخش کشاورزی باید مردم محور باشد و به دست مردم انجام شود تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

وی با بیان این که امنیت غذایی یک مقوله فرا سازمانی است و همه باید در تامین آن نقش ایفا کنند، خرید ۱۰ میلیون تن گندم برای کشورمان افتخار و اقتدار به دنبال دارد و باید تلاش کنیم همه نیاز خودمان را در داخل تامین کنیم.

وی ادامه داد: کمیت و کیفیت تولید غذا و در دسترس بودن آن از شاخص های امنیت غذایی است و مدیران و کشاورزان و تولیدکنندگان باید کنار هم باشند و هیچ شکافی در این رابطه وجود نداشته باشد؛ کشاورزان باید کارشناسان و مسئولان را در کنار خودشان حس کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مگس میوه در مازندران بومی شده است و علیرغم اینکه مدیریت پذیر است لازم است به موقع با آن مبارزه شود، گفت: بهداشت باغ باید رعایت شود تا شاهد فعالیت آفات و بیماری ها نباشیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha