۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
دوام و احیای شغل‌های سنتی همدان مدیون اقشار کم درآمد
فیلم استان‌ها

دوام و احیای شغل‌های سنتی همدان مدیون اقشار کم درآمد

همدان - در سال هایی نه چندان دور کمتر کسی علاقمند به تعمیر وسایل برقی خود بود و ترجیح می‌داد به جای تعمیر، یک وسیله نو و جدید خریداری کند اما این روزها شاید به دلیل مشکلات اقتصادی اوضاع تغییر کرده تا جایی که بازار سماور سازی همدان مجدد رونق گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سال‌های قبل در میان مشاغل رایج در جامعه که قدم به قدم با پیشرفت تکنولوژی رو به سوی تحول و تجدد پیش می‌رود، کمتر کسی متوجه شغل‌های سنتی فراموش شده‌ای مانند سماور سازی، مس گری که به تعبیری از شغل‌های تعمیراتی محسوب می‌شوند می‌شد اما امروز اوضاع تغییر کرده است.

زمانی با توجه به جنبه تعمیراتی این مشاغل کمتر کسی علاقمند به تعمیر وسایل خود بود و ترجیح می‌داد به جای تعمیر، یک وسیله نو و جدید خریداری کند اما این روزها شاید به دلیل مشکلات اقتصادی اوضاع تغییر کرده تا جایی که بازار سماور سازی همدان مجدد رونق گرفته است.

در واقع بیشتر این مشاغل که در حال حاضر در قالب شغل‌های تعمیراتی هستند تقریباً تا چند صد سال پیش جزو مشاغل اصلی و مورد نیاز مردم ایران بوده اند که رفته رفته جای خود را به شغل‌های دیگر داده اند اما با تغییر اوضاع اقتصادی مردم این روزها دوباره رونق گرفته اند و حرفه‌ای که می‌رفت تا به باد فراموشی سپرده شود در مسیر احیا است.

کد خبر: ۲۳٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha