۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
ایجاد شغل پایدار برای ٣۶٠٠ نفر از زنان سرپرست خانوار در دولت سیزدهم

ایجاد شغل پایدار برای ٣۶٠٠ نفر از زنان سرپرست خانوار در دولت سیزدهم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: در دو سال گذشته توانستیم با کمک آفرینان اقدامات خوبی برای زنان سرپرست خانوار انجام دهیم.

به گزارش بازار، انسیه خزعلی روز چهارشنبه در کنگره ملی بانوی ایرانی (باور)، اظهار داشت: پایداری شغل برای زنان سرپرست خانوار در قالب کسب و کارهای خانواده‌محور صورت گرفت که مشاغلی که کارآفرینان فراهم کرده‌اند تا چهار سال ادامه پیدا خواهد کرد و از مواد اولیه تا فروش تولیدات را بر عهده می‌گیرند.

وی افزود: این طرح کسب و کارهای خانواده‌محور در ٢١ استان فعال شده و هدف از اجرای آن حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

خزعلی تاکید کرد: زنانی که در برنامه تحول، تولید و توسعه فعال هستند، زنان پویا و پیشرو هستند. زنان ما در عرصه‌های علمی، کارآفرینی و هنری پیشرفت ویژه و چشمگیری داشته‌اند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از تامین اعتبار صندوق ضمانت برای تسهیلات و اشتغال‌زایی که یکی از گلایه‌های زنان بود، خبر داد و گفت: در ستاد ملی زنان این صندوق ضمانت ذیل نظر صندوق توسعه تعاون مصوب شده و با همکاری وزارت کار ۶٠٠ میلیارد ریال ضمانت برای زنان صورت می‌گیرد که امیدواریم اعتبار صندوق افزایش یابد.

وی ادامه داد: در ارتباط با تعاونی‌های زنجیره‌ای و تخصصی جلسه‌های برگزار کردیم تا تعاونی‌های بانوان را حمایت کنیم؛ در همین راستا جلساتی برگزار شده که امیدواریم در استان‌های مختلف، تعاونی‌ها در قالب تشکل‌های زنان شکل بگیرند و بازار صادرات فراهم شود.

خزعلی ادامه داد: آماده شنیدن پیشنهادهای بانوان در بخش‌های مختلف برای تولید و عرضه کالاها در قالب بازارهای فصلی و مرزی و توسعه صادرات هستیم؛ در همین راستا به دنبال اختصاص بودجه‌ای برای تقویت بازارها و بازارچه‌ها برای بانوان هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با تاکید بر صادرات تولیدات تعاونی‌های زنان گفت: با حمایت وزارت اقتصاد و صمت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: رویدادهای خانواده محور را با نگاه فرهنگ خانواده در ٩ کارگروه در نظر گرفته‌ایم که تعاونی‌ها می‌توانند در این عرصه ورود کنند و فرهنگ‌های قومی و محله‌ای را رواج دهیم تا با شناسایی آسیب‌های اجتماعی شاهد تحکیم بنیان‌های خانواده ب

کد خبر: ۲۳۷٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha