۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
افتتاح ۳۱۱ پروژه در یزد| ۱۸۰۰ هزار واحد مسکونی بهره‌برداری می‌شود
معاون استاندار یزد در گفت‌وگو با بازار:

افتتاح ۳۱۱ پروژه در یزد| ۱۸۰۰ هزار واحد مسکونی بهره‌برداری می‌شود

یزد- ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به بهره‌برداری از ۳۱۱ پروژه شامل ۴۵۰ ریزپروژه در هفته دولت، اعتبار این پروژه‌ها را ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

محمدجواد ابوالحسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قسمت عمده این پروژه‌ها یعنی بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مربوط به حوزه اقتصادی است.

وی از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها بهره برداری سد هرات، خط پساب سرب روی مهدی آباد، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، واحد پرورش مرغ تخمگذار، اجرای خط تقویت گازرسانی به صنایع و بهره برداری از هشت مدرسه، هتل و مجمتع گردشگری، فاز اول مجتمع بام تفت، واحد تولید پوشاک و واحدهای صنعتی فولاد آلیاژی یزد را نام برد.

بهره برداری از ۱۸۰۰ واحد مسکونی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از بهره‌برداری از هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان طی هفته دولت با حضور مقامات ملی خبر داد.

وی با اشاره به جایگاه ششم استان در زمینه روش‌های ساخت مسکن در کشور اعلام کرد: تکلیف استان یزد ساخت ۵۴ هزار مسکن در طول چهار سال برنامه دولت بود که با اقداماتی که صورت گرفت، ۶۹ هزار متقاضی واجد شرایط شناسایی شده و در حال حاضر زمین برای همه متقاضیان تامین شده است.

معاون استاندار یزد با اشاره به تمرکز استان به ویلایی سازی و تکمیل واحدهای نیمه تمام برای تسریع در بهره برداری گفت: ۴۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تاکنون به متقاضیان واگذار شده است.

ابوالحسینی، چالش‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را تامین منابع مالی، نیروی انسانی و ظرفیت مالی متقاضیان اعلام کرد و افزود: این چالش‌ها در شورای مسکن در حال پیگیری است .

وی همچنین اعلام کرد: یزد در بخش تامین زمین قانون طرح جوانی جمعیت با فاصله، در جایگاه اول کشور قرار داد و مشمولان طرح تا پایان سال تامین می‌شود.

تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد درباره ضعف‌های استان در حوزه حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی و جاده ای اظهار کرد: در دوره کرونا همه مراودات استانی تحت تاثیر قرار گرفت به طوری که سفرها به شدت کاهش یافت و شرکت‌های حمل و نقل ضررهای هنگفت متحمل شده و برخی نیز از این حیطه خارج شدند.

وی به حذف قطارهای اتوبوسی در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: بخشی از ظرفیت های حمل ونقل استان در اثر کرونا از دست رفت اما امیدواریم با افزایش سفرها و تقویت زیرساخت ها دوباره شاهد رونق این بخش باشیم.

ابوالحسینی به افزایش سفر در نوروز امسال نسبت به دوره کرونا اشاره کرد و گفت: به‌زودی یک رام قطار ترانست به ناوگان ریلی استان یزد اضافه خواهد شد.

خط انتقال آب دریا به استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به اجرای خط انتقال آب دریا به استان اعلام کرد: این خط ۸۰۰ کیلومتر طول دارد که تهیه طرح، تامین مالی و مصالح مورد نیاز برای اجرای ۴۰ کیلومتر آن انجام شده و در حال پیگیری است.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha