فقدان شناخت متقابل از ظرفیت‌های تجاری، از موانع اصلی تجارت ایران و گینه است
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

فقدان شناخت متقابل از ظرفیت‌های تجاری، از موانع اصلی تجارت ایران و گینه است

رئیس اتاق ایران با بیان اینکه حجم روابط تجاری ایران و گینه کمتر از ۲۰۰ هزار دلار است، فقدان شناخت متقابل از ظرفیت‌های تجاری در میان تجار دو کشور را از موانع اصلی افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی دانست.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: توسعه تجارت خارجی به ویژه با آفریقا و یافتن فرصت‌های تولید و سرمایه‌گذاری مشترک در گینه و سایر کشورهای آفریقایی از اولویت‌های اتاق ایران در دوره دهم است.

سلاح ورزی در نشست با سفیر جدید ایران در گینه، افزود: حجم روابط تجاری ایران و گینه کمتر از ۲۰۰ هزار دلار است که امیدواریم با فعال شدن بخش تجاری سفارت و هماهنگی با اتاق ایران و اتاق همتا در گینه سطح روابط افزایش پیدا کند.

رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری کرد: سفارت ایران در گینه با حمایت از فعالان اقتصادی کشور، ریسک نااطمینانی اقتصاد در گینه را کاهش دهد.

به گفته سلاح ورزی فقدان شناخت صحیح از ظرفیت‌های تجاری و عدم آگاهی از اطلاعات به‌روز اقتصادی در میان تجار ایران و گینه، از مهم‌ترین مشکلات موجود در مسیر تجارت دو کشور است و سفارت ایران در این کشور می‌تواند نقش مهمی در رفع این مانع داشته باشد.

او با تأکید بر اینکه باید از مزیت معافیت وارداتی دارو در گینه استفاده کنیم، گفت: با توجه به کمبود دارو در گینه و مزیت ایران در تولید این محصول استراتژیک، حوزه دارو می‌تواند یکی از زمینه‌های زودبازده در بازار گینه باشد.

سلاح ورزی با بیان اینکه اتاق ایران آماده هرگونه همکاری برای گسترش فعالیت بخش خصوصی در گینه است، افزود: کشت فراسرزمینی در گینه و امکان تهاتر کالا با این کشور نیز باید به عنوان راه‌هایی برای افزایش سطح تراز تجاری با این کشور مورد بررسی قرار گیرند.

جمشید پرویزی، سفیر جدید ایران در گینه هم در این نشست با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی گینه برای ورود شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی فراهم‌تر از سرمایه‌گذاری‌های کلان و بلندمدت است، گفت: سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت به ویژه در بخش کشاورزی سودآور خواهد بود؛ چراکه در گینه تنها ۲۰ درصد زمین‌های کشاورزی مورد بهره‌برداری قرارگرفته‌اند در حالی که این کشور مشکل کم‌آبی و خشک‌سالی ندارد.

پرویزی اظهار کرد: باید از گینه به عنوان «هاب» غرب آفریقا استفاده کنیم و این کشور را به عنوان یک توزیع‌کننده بزرگ در این قاره ببینیم.

او همچنین برای حمایت سفارت از تجار ایرانی در عرصه میدانی و همین‌طور ارائه اطلاعات تجاری به آنها اعلام آمادگی کرد.

کد خبر: ۲۳۷٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha