۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
قطع گاز یک پتروشیمی در منطقه عسلویه و بیکاری ۶۰۰ نفر| سرمایه فرهنگیان تهدید شد
پای حمایت از تولید لنگ می زند؛

قطع گاز یک پتروشیمی در منطقه عسلویه و بیکاری ۶۰۰ نفر| سرمایه فرهنگیان تهدید شد

بوشهر- قطع گاز یکی از واحدهای تولید متانول در استان بوشهر باعث بیکاری حدود ۶۰۰ کارگر این واحد و ضرر و زیان به تاسیسات آن شده است.

بازار؛ گروه استان ها: تقویت تولید و حمایت از اشتغال دو کلیدواژه مهم در عرصه اقتصادی کشور ما است که طی سال های اخیر همواره مورد تاکید بوده و اقدامات فراوانی در این زمینه صورت گرفته است.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، انتظار می رود که همگان برای تحقق این شعار و حمایت از تولید و اشتغال پای کار باشند.

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه یکی از واحدهای تولید متانول مستقر در جنوب استان بوشهر است که با سرمایه صندوق فرهنگیان احداث شده و بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در آن سرمایه گذاری صورت گرفته است.

بیش از ۶۰۰ نفر در این واحد پتروشیمی کار می کنند که امروز با قطع گاز این واحد، کارگران این شرکت بیکار شده اند و گفته می شود قطع گاز ضرر و زیان فراوانی را به تأسیسات آن وارد کرده است.

قطع خوراک کیمیای پارس خاورمیانه توسط پتروشیمی دماوند

در شرایطی خوراک شرکت متانول ساز کیمیای پارس خاورمیانه توسط پتروشیمی دماوند به بهانه بدهی قطع شده که چندی پیش رئیس جمهور برای حمایت از تولید اعلام کرده بود هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهی نباید تعطیل شوند.

هرچند دلیل قطع گاز این واحد، بدهی های پرداخت نشده عنوان شده است ولی انتظار می رفت برای حفظ سرمایه و همچنین بیکار نشدن ۶۰۰ نفر کارگر این واحد، همکاری بیشتری صورت می گرفت.

به نظر می رسد در سالی که به مهار تورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری مزین شده و تلاش و تاکید دولت بر راه اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل است، قطع خوراک تولیدکنندگان فعالی همچون شرکت کیمیای پارس خاورمیانه منطقی و اصولی نبوده و به نوعی خلاف سیاست های کلی کشور و نظام جمهوری اسلامی باشد.

گنجی دوست: در شرایطی که به صورت ماهانه بخشی از بدهی خود را به شرکت تأمین کننده پرداخت می کردیم، قطع گاز باعث توقف تولید و بیکار شدن کارگران شده است

مدیرعامل شرکت کیمیای پارس خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه گاز طبیعی را از شرکت دماوند انرژی دریافت می کند.

امیر گنجی دوست با اشاره به قطع گاز این شرکت در روز گذشته بیان کرد: در شرایطی که به صورت ماهانه بخشی از بدهی خود را به شرکت تأمین کننده پرداخت می کردیم، قطع گاز باعث توقف تولید و بیکار شدن کارگران شده است.

وی ادامه داد: این قطعی گاز علاوه بر اینکه موجب تعطیلی کار و تولید در شرکت کیمیای پارس خاورمیانه شده است، خسارت های گسترده ای را نیز به تأسیسات ما وارد کرده است.

احتمال تعطیلی کامل شرکت کیمیای پارس خاورمیانه

اکنون و با قطع خوراک شرکت کیمیای پارس خاورمیانه این احتمال وجود دارد که این شرکت هم به سرنوشت متانول کاوه دچار شود.

موضوعی که به هیچ عنوان به نفع کشور نبوده و موجب افزایش بیکاری و کاهش درآمد دولت در حالی که دولت سیزدهم تمام توان خود را بر راه اندازی دوباره واحدهای تعطیل گذاشته است، خواهد شد.

مدیران صنعت نفت و مسئولان استانی اکنون باید با تدبیر مناسب در راستای نجات ۶۰۰ نیروی کار و همچنین رونق تولید از ظرفیت موجود نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر: ۲۳۷٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هاشم IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      5 0
      صندوق ذخیره فرهنگیان وصندوق بازنشستگی‌ تا بحال هیچ سود ومنفعتی برای بازنشستگان مظلوم نداشته اند وفقط با وعده های توخالی مانند سود سهام وغیره که هیچ اثری در سفرهای خالی بازنشستگان نداشته اند اگر راست می‌گویند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشاغلین را اجرایی کنند ویا سهام را به پول تبدیل کرده تا کمی از سفره خالی بازنشستگان تامین شود
    • هادی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      1 0
      چطور صندوق دخیره فرهنگیان مالک این پتروشیمی می باشد که یک فرهنگی از هیات مدیره گرفته تا آبدارچی،هیچ نقشی در این شرکت ندارد؟به اسم فرهنگیان و به کام عده ای خاص،بود و نبودش هیچ فرقی برای ما ندارد.