۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
۸۵ درصد شرکت های سایپا از زیان خارج شدند| قیمت ارز و کالاهای تولیدی نزولی می شود
بازار از نمایشگاه قطعات خودرو تهران گزارش می دهد

۸۵ درصد شرکت های سایپا از زیان خارج شدند| قیمت ارز و کالاهای تولیدی نزولی می شود

تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به خبرنگار «بازار» گفت: طی فعالیت های صنعتی و اقتصادی که در یکسال گذشته انجام شده است، ۸۵ درصد از شرکت های زیر مجموعه سایپا از زیان خارج و به سود دهی رسیدند.

بازار؛ گروه خودرو: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی لوازم، قطعات و مجموعه‌های خودرو تهران با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت و محمد علی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه این بیش از ۵۸۰ شرکت داخلی و بیش از ۴۶۹ شرکت خارجی از جمله از کشورهای ایتالیا، آلمان، هند، چین، ترکیه، امارات، کره جنوبی، تایوان و اندونزی حضور دارند. این نمایشگاه از روز گذشته تا ۲۵ مردادماه ادامه خواهد داشت و فرصت مناسب برای تعامل قطعه سازان با یک دیگر یا دریافت اظهار نظر مشتریان است.

۸۵ درصد شرکت های سایپا از زیان خارج شدند| قیمت ارز و کالاهای تولیدی نزولی می شود

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت: در حال حاضر گشایش های فراوانی در تامین ارز برای صنایع انجام شده است، در صنعت خودرو نیز چالش ارزی به حداقل رسیده است، بزودی شاهد روند کاهش قیمت ارز و کالاهای تولیدی در بازار خواهید بود

پاسخ معاون صنایع عمومی وزارت صمت به بازار

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در زمان بازدید از نمایشگاه با بررسی کیفیت قطعات تولیدی شرکت های بزرگ، گفت: نیاز به ارتقا کیفیت و افزایش تیراژ بیشتر قطعات تریم داخل خودروها وجود دارد. گاهی تولیدکنندگان به دلیل چالش های تامین مواداولیه و ارز توان ارائه محصول با کیفیت ندارند. از سوی گاهی تیراژ قطعات به حدی پایین است که صرفه اقتصادی تولید برای قطعه سازان از بین می رود.

۸۵ درصد شرکت های سایپا از زیان خارج شدند| قیمت ارز و کالاهای تولیدی نزولی می شود

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در زمان بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی لوازم، قطعات و مجموعه‌های خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر آخرین نامه وزارت صمت در خصوص تامین ارز صنایع خودروسازی، موتورسیکلت سازی و دوچرخه سازی گفت: در حال حاضر گشایش های فراوانی در تامین ارز برای صنایع انجام شده است، در صنعت خودرو نیز چالش ارزی به حداقل رسیده است، بزودی شاهد روند کاهش قیمت ارز و کالاهای تولیدی در بازار خواهید بود.

برادران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بازار مبنی براینکه قطعه سازان با صنایع بالادستی به ویژه پتروشیمی ها چالش دارند، بیان کرد: تمهیدات لازم جهت همراهی صنایع بالادستی با صنایع پایین دستی به کمک بورس کالا انجام شده، شاید طی روزهای آینده نتایج این مهم در نمایشگاه قطعات نمایان شود.

۸۵ درصد شرکت های سایپا از زیان خارج شدند| قیمت ارز و کالاهای تولیدی نزولی می شود

تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: باتوجه به اینکه قیمت ورودی های تولید در صنعت خودرو مانند ارز و مواد اولیه و غیره آزاد محاسبه می شود، شاید زمان آن فرا رسیده که شورای رقابت قیمت گذاری خودرو را نیز آزاد کند

قیمت خودرو آزاد شود

محمد علی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در زمان بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی لوازم، قطعات و مجموعه‌های خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه قطع برق در سال جاری چه تاثیری در روند تولید خودروهای نارنجی پوشان خواهد داشت، گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته تا حدودی قطع برق با برنامه ریزی انجام شد، بنابراین روند تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا به گونه ای مدیریت شد که کمترین افت تولید را داشته باشیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بازار مبنی بر تامین ارز براساس آخرین نامه وزارت صمت برای صنایع خودروسازی، بیان کرد: گروه خودروسازی سایپا از سال گذشته نیاز اصلی خود به ارز را از محل صادرات تامین می کند، بنابراین محدودیتی در تامین یا خرید ارز برای این واحد تولیدی وجود ندارد.

وی افزود: کیفیت قطعات نسبت سال گذشته روند رشد را دنبال کرده است، شاید در مراجعه کمتر مالکان خودروهای سایپا به نمایندگی ها بتوان پی برد که کیفیت مسیر صعودی دارد. در این میان اقداماتی مثبت نیز برای ارتقا زنجیره تامین سایپا انجام شده است، به عنوان مثال شرکت سایپا پرس به «تی یر۲» پیوسته است.

۸۵ درصد شرکت های سایپا از زیان خارج شدند| قیمت ارز و کالاهای تولیدی نزولی می شود

تیموری در خصوص برنامه های اقتصادی گروه خودروسازی سایپا به خبرنگار «بازار» توضیح داد: طی فعالیت های صنعتی و اقتصادی که در یکسال گذشته برای گروه خودروسازی سایپا انجام شده است، ۸۵ درصد از شرکت های زیر مجموعه این گروه از زیان خارج و به سود دهی رسیدند. باتوجه به اینکه قیمت ورودی های تولید در صنعت خودرو مانند ارز و مواد اولیه و غیره آزاد محاسبه می شود، شاید زمان آن فرا رسیده که شورای رقابت قیمت گذاری خودرو را نیز آزاد کند.

۸۵ درصد شرکت های سایپا از زیان خارج شدند| قیمت ارز و کالاهای تولیدی نزولی می شود

نمایشگاه محلی برای دریافت نظر مشتریان

نمایشگاه محل عرضه و ارائه آخرین محصولات و دستاوردهای جدید تولید کنندگان است، بیشتر شرکت های قطعه سازی که در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی لوازم، قطعات و مجموعه‌های خودرو تهران حضور دارند، قطعات تکراری و بدون ارتقا کیفیت را در معرض نمایش قرار دادند. البته در این میان قطعه سازان بزرگ و کوچکی نیز که عضو زنجیره تامین خودروسازان داخلی هستند، محصولاتی با کیفیت و مبتنی به استانداردهای جدید را در معرض نمایش قرار دادند. باتوجه به اینکه بیشتر مالکان خودروها معتقد هستند که کیفیت قطعات روند نزولی به خود گرفته، قطعه سازان اکنون باید فرصت مغتنم بشمارند و نظرات مشتریان در جهت ارتقا تولید دریافت کنند. شاید در این نمایشگاه حضور مدیران فروش و واحدهای ارتباط با مشتری باید از سایر بخش های یک شرکت پر رنگ تر باشد.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      1 0
      در مورد تاخیر شاهین هم سؤالی ار مدیر می کردید!!!