۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
طرح ساز و کار انتقال دریایی زائران ایرانی اربعین

طرح ساز و کار انتقال دریایی زائران ایرانی اربعین

وزیر برق عراق دستور آماده باش کامل برای ارائه خدمات تامین انرژی در مراسم اربعین را صادر کرد و همزمان طرف‌هایی عراقی امکان انتقال زائران ایرانی با قایق‌های پیشرفته از شلمچه تا بصره را تایید کردند.

به گزارش بازار، زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق روز جمعه طی نشستی فنی با مسئولان وزارت برق عراق آمادگی‌های لازم و کامل برای مراسم اربعین و تامین انرژی برق استان کربلای معلی را بررسی کرد.

دفتر اطلاع رسانی وزارت برق عراق در بیانیه‌ای گفت: در این نشست موضوع پایداری عرضه برق در استان کربلای معلی طی ایام اربعین حسینی و همچنین ورودی‌ها و خروجی‌های این استان و روشنایی مسیرهای پیاده روی زائران و خدمات رسانی به موکب‌های حسینی در طول مسیرهای پیاده روی به ویژه در محورهای اصلی بغداد، بابل، نجف اشرف و استان‌های جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، آماده باش نیروها برای حفاظت از ایستگاه‌ها و خطوط انتقال برق و رسیدگی به هر گونه بحران غیرمترقبه، نصب ایستگاه‌های برق سیار به منظور جلوگیری از قطعی برق از جمله توصیه‌های وزیر برق در نشست مذکور بوده است.

از سوی دیگر احمد جاسم نعیم الاسدی، مدیر کل سازمان مهندسی دریایی وزارت حمل و نقل عراق دیروز جمعه اخبار مربوط به آمادگی این کشور برای انتقال زائران ایرانی تا بصره را تایید کرد.

به گفته وی رزاق محبیس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق دستور داده است که به منظور خدمت‌رسانی به زائران ایرانی برای انتقال آنها به بصره در ایام اربعین قایق‌های ویژه پیشرفته‌ای اختصاص داده شود.

وی قرارداد حمل و نقل رودخانه‌ای بین عراق و ایران را گامی مثبت در جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه و توسعه بخش گردشگری دو کشور توصیف کرد.

مسئولین ایرانی هم هفته گذشته اعلام کرده بودند که در ایام اربعین در صورت آماده بودن طرف عراقی زائران ایرانی می‌توانند به جای حضور در ازدحام جمعیت مرز شلمچه از مسیر اروند رود، طی یک ساعت با کشتی‌ عازم بصره شوند.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha