۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
پیمان شانگهای راه سرمایه گذاری خارجی به ایران را باز خواهد کرد
کارشناس مسائل اقتصادی:

پیمان شانگهای راه سرمایه گذاری خارجی به ایران را باز خواهد کرد

ساسانی، کارشناس اقتصادی گفت: پیمان شانگهای مراودات مالی را بین کشورهای عضو بهبود خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، حسین ساسانی، دبیر کل سابق کنفدراسیون صنعت ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: هر ارتباطی با هر کشوری به سود کشور ما است و ما باید تلاش کنیم با کشورهای مختلف دنیا ارتباط برقرار کنیم.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: این ارتباطات باید منجر به «اعتماد سازی» شود و اعتماد سازی منجر خواهد شد تا راه سرمایه گذاری خارجی به ایران باز شود تا در کشورمان سرمایه گذاری کنند.

ساسانی تصریح کرد: همچنین بهبود اعتماد سازی موجب خواهد شد تا سیستم بانکی کشورهای مختلف با سیستم بانکی ایران ارتباط برقرار کنند و در نتیجه برقراری گسترش ارتباطات بانکی، منابع مالی گردش خواهند کرد.

دبیر کل سابق کنفدراسیون صنعت ایران عنوان کرد: در نتیجه گسترش ارتباطات با اعضای پیمان شانگهای موجب خواهد شد تا بد گمانی‌ها و بی اعتمادی‌های گذشته بین ایران و سایر کشورهای عضو بر طرف شود، پس از اعتماد سازی باید به سمتی برویم که مبادلات بانکی ایران با بانک‌های کشورهای عضو بهبود یابد تا مشکلات نظام مالی حل و فصل شود، ضمن این که با بهبود مراودات بانکی می‌توانیم نفت خود را به راحتی بفروشیم تا درآمد زایی کشور را بهبود ببخشیم.

وی افزود: بهبود مراودات بانکی همچنین موجب خواهد شد پروژه‌های مالی به ثمر برسد و هزینه‌های جاری کشور به راحتی تامین خواهد شد، در نتیجه یکی از عوامل کسری بودجه در کشور از بین خواهد رفت.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: یکی از مسائل مهم در پیمان شانگهای این است که سوئیفت برای ایران باز باشد و ما بتوانیم از آن به راحتی استفاده کنیم. دومین مسئله این است که ما وارد پیمان نامه‌هایی شویم که موضوع پول شویی مطرح نشود و محدودیتی برای ما ایجاد نکند.

ساسانی در پایان با اشاره به این نکته که برای بهبود روابط با کشورهای عضو شانگهای باید برنامه عملیاتی تدوین کنیم، بیان داشت: عضویت دائم ایران به بانک مرکزی کمک خواهد کرد تا دریافت درآمدهای ایران را تسهیل کند، بدین ترتیب دست بانک مرکزی برای انجام وظایف خود بازتر و بهتر خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha