۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
سویه جدید ویروس کرونا تهدید بزرگی برای سلامت عمومی نیست
سازمان جهانی بهداشت:

سویه جدید ویروس کرونا تهدید بزرگی برای سلامت عمومی نیست

سازمان جهانی بهداشت سویه EG.۵ ویروس کرونا را که در حال حاضر در آمریکا و چین شیوع پیدا کرده را از نظر طیف گستردگی انواع سویه‌های ویروس کرونا به عنوان واریانت تحت نظر طبقه‌بندی کرد.

به گزارش بازار، سویه EG.۵ ویروس کرونا، سویه‌ای از این ویروس است که سرعت شیوع بسیار بالایی دارد و در حال حاضر با تخمین درگیر کردن بیش از ۱۷ درصد مبتلایان به انواع سویه‌های ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده، در این زمینه رکورددار است.

واریانت EG.۵ علاوه بر رشد سریع در آمریکا، در چین، کره‌جنوبی، ژاپن، کانادا و سایر کشورها نیز شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت در ارزیابی خطر این سویه جدید ویروس کرونا با اشاره به اینکه در مجموع شواهد موجود نشان نمی‌دهد که سویه EG.۵ خطرات سلامت عمومی بیشتری نسبت به سایر زیرشاخه‌های ویروس اومیکرون داشته باشد، تاکید کرد: برای اظهارنظر قطعی در این زمینه، ارزیابی جامع‌تری از خطرات ناشی از این سویه جدید مورد نیاز است.

به نوشته رویترز، ویروس کووید-۱۹ تا به حال باعث جان باختن بیش از ۶.۹ میلیون نفر در جهان شده و ابتلای بیش از ۷۶۸ میلیون نفر در سراسر دنیا به این ویروس تائید شده است.

سازمان جهانی بهداشت در مارس ۲۰۲۰ بیماری کرونا را یک بیماری همه‌گیر اعلام کرد و در ماه مه امسال به وضعیت اضطراری جهانی کووید-۱۹ پایان داد.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha