۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
خرید توافقی لیمو و گوجه فرنگی کشاورزان از سوی تعاون روستایی

خرید توافقی لیمو و گوجه فرنگی کشاورزان از سوی تعاون روستایی

سازمان مرکزی تعاون روستایی با اعزام کارشناسان به بازار برای بازدید میدانی از مناطقی که تولیدکننده عمده لیمو و گوجه فرنگی، خرید توافقی با نگاه حمایت از باغداران را انجام می دهد.

به گزارش بازار، غلامرضا هادرآبادی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره خرید حمایتی از کشاورزان برای حل مشکل انباشت محصولات، گفت: درباره دو محصول لیمو و گوجه‌فرنگی که اول لیمو را عرض کنم بعد در مورد گوجه فرنگی، براساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و تأکیدات وزیر محترم جهاد کشاورزی، سازمان مرکزی تعاون روستایی از حدود دو هفته پیش با اعزام کارشناسان به بازار، بازدید میدانی از هرمزگان و مناطقی که تولید عمده را داشتند بازار را رصد کرد و به دنبال آن بعد از تأکیدات وزیر محترم بنا شد خرید توافقی با نگاه حمایت از باغداران انجام بشود.

خرید توافقی لیمو و گوجه فرنگی کشاورزان از سوی تعاون روستاییوی افزود: دو روز پیش ابلاغیه آن توسط وزیر محترم صورت گرفت این ابلاغیه به همراه دستورالعمل به استان‌های تولیدکننده به ویژه هرمزگان و جنوب استان کرمان ابلاغ شد، کارگروه‌های استانی شکل گرفت از دیروز آمادگی برای خرید در هرمزگان وجود دارد سه مرکز در هرمزگان تجهیز شد، اما در مورد افزایش مراکز طبیعتاً افزایش مراکز هم به نسبت افزایش میزان ورودی در دستور کار است.

هادرآبادی اضافه کرد: ما قیمت ده هزار تومان لیموی مرغوب را ابلاغ کردیم و استان‌هایی که این کار انجام بشود در این مرحله، لیمو در بازار قیمت ده هزار تومان می‌دانید که بحث دلالی و ایهنا متأسفانه هست خیلی کمتر است.

وی درباره اینکه باغداران می‌گویند قیمت تمام شده لیمو حدود دوازده هزار تومان است، تصریح کرد: بله همین‌طور هست، ما هم باید نگاه حمایتی مان را افزایش دهیم در این مرحله این کار را انجام دادیم حالا قیمت تمام شده می‌دانید که در این مرحله با توجه به میزان بار ورودی این مبلغ ده هزار تومان پیش بینی شده طبیعتاً اگر شرایط تغییر کند می‌تواند توسط وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌ها افزایش پیدا کند.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره خرید گوجه فرنگی هم گفت: برای گوجه فرنگی عرض کنم که قیمت افت کرده، امسال افزایش تولید را داریم والان در کارخانه‌ای که هستیم سه هزار و هشتصد تومان لحظه‌ای قیمت حداقلی هست که الان انجام می‌شود.

هادرابادی درباره تأمین اعتبار برای خرید حمایتی لیمو و گوجه فرنگی تاکید کرد: ما با پیش‌بینی و پیگیری‌هایی که در وزارت جهاد انجام شده یک ردیف اعتباری بابت یارانه خرید توافقی محصولات کشاورزی از طریق سازمان برنامه اختصاص پیدا کرده، این مبلغ به صورت یارانه‌ای حدود ششصد و نود میلیارد تومان هست که طبیعتاً با منابع بانکی باید تلفیق شود اگر با منابع بانکی تلفیق شود طبیعتا چند برابر خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۵٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha