یوتیوب برای خلاصه‌کردن ویدئوها از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

یوتیوب برای خلاصه‌کردن ویدئوها از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

یوتیوب در حال آزمایش استفاده از هوش مصنوعی برای تولید خودکار خلاصه‌های ویدیوئی است.

به گزارش بازار، این آزمایش فقط برای تعداد محدودی از ویدئوها و کاربران در دسترس است و جایگزین توضیحات ویدئویی موجود نخواهد شد، اما یوتیوب در تلاش است تا به کاربران کمک کند تصمیم بگیرند چه چیزی را تماشا کنند.

بنابر اعلام «اندروید پلیس» این خلاصه‌ها فقط در کنار تعداد محدودی از ویدئوهای انگلیسی‌زبان ظاهر می‌شوند و فقط برای تعداد محدودی از کاربران قابل مشاهده خواهند بود.

این خلاصه‌ها در صفحات تماشا و جستجوی یوتیوب ظاهر می‌شوند و قصد دارند یک نمای کلی از محتوای یک ویدئو را بدون جایگزین کردن توضیحات موجود آن که توسط یک انسان نوشته شده، ارائه دهند.

به نوشته «اندرویدپلیس»، کاربران معمولا می‌توانند در صفحه YouTube.com/New برای مشارکت در طرح‌های آزمایشی ثبت‌نام کنند، اما شرکت در بعضی از این طرح‌ها نیازمند یک اشتراک پریمیوم است.

این آزمایش یوتیوب فقط یکی از طرح‌های آزمایشی استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولات گوگل است.

برای مثال، این شرکت در کنفرانس ماه مه، یک ویژگی جدید برای پلی استور را معرفی کرد که هدف آن استفاده از هوش مصنوعی مولد برای خلاصه کردن نظرات کاربران برنامه بود.

شرکت‌های دیگر نیز سعی کرده‌اند از هوش مصنوعی برای تولید خودکار خلاصه‌های محتوای آنلاین استفاده کنند. به عنوان مثال، «آرتیفکت» اخیراً یک ویژگی خلاصه برای مقالات خبری ایجاد کرده است.

در صورت عرضه گسترده این قابلیت در یوتیوب باید دید چکیده‌های هوش مصنوعی چه تاثیری بر ساختار یوتیوب خواهد داشت و تولیدکنندگان محتوا چه واکنشی نسبت به آن نشان می‌دهند ...

هر تغییر خط مشی و ویژگی جدیدی که توسط یوتیوب معرفی می‌شود، می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر اکوسیستم محتوای آن داشته باشد، زیرا سازندگان باید تلاش کنند تا در ویدئوهایشان الگوریتم متنوع و در عین حال مبهم آن را بیش از پیش رعایت کنند. تا جایی که تولیدکنندگان محتوای ویدئویی مجبور شوند علاوه بر تولید ویدئوهایی برای انسان‌ها، ویدئوهایی برای هوش مصنوعی هم تولید کنند.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha