۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
تجربه فراموش نشدنی از سفر به ترکیه: پیشنهاداتی برای سفر

تجربه فراموش نشدنی از سفر به ترکیه: پیشنهاداتی برای سفر

در شرق کشور ترکیه، شهری زیبا با جاذبه های گردشگری فراوان به نام وان قرار دارد که در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است.

در شرق کشور ترکیه، شهری زیبا با جاذبه های گردشگری فراوان به نام وان قرار دارد که در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است. با وجود کوچک بودن این شهر زیبا، جاذبه ها و مکان‌های دیدنی در کنار مراکز خرید مدرن، سبب جلب توجه و جذب افراد به این نقطه شده است. اگر شما نیز قصد مسافرت به شهر تاریخی وان را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با معرفی جاهای دیدنی وان، به شما کمک کنیم سفری استثنایی را تجربه کنید.

دریاچه وان

یکی از مشهورترین و معروف‌ترین جاذبه های گردشگری وان که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، دریاچه وان است. این دریاچه که دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است بسیار پرطرفدار بوده و هرساله میزبان بسیاری از ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی است. همچنین گردشگران در این دریاچه به تفریحاتی از جمله: شنا، ماهیگیری، عکاسی و پیاده‌روی می‌پردازند.

وان دارای یک ساحل شنی است و یکی از جاذبه های گردشگری آن وجود کلیسای صلیب مقدس است که سالانه افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

جزیره آختامار

در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر وان، جزیره‌ای زیبا وجود دارد که قدمت آن به سال ۹۱۵ میلادی بازمی‌گردد. این جزیره دارای طبیعتی بکر و زیبا بوده که هر گردشگری را محو خود می‌کند. در میان این جزیره یک کلیسای تاریخی قرار گرفته که باعث محبوبیت بیشتر این نقطه شده و او را تبدیل به یکی از اماکن دیدنی شهر وان کرده است.

برای رسیدن به این نقطه ابتدا باید خود را به اسکله کنار دریاچه وان برسانید و سپس سوار بر کشتی به سمت جزیره زیبای آختامار حرکت کنید.

Picture 3

آبشار مرادیه

یکی دیگر از نقاط محبوب و پر تردد شهر وان، آبشار زیبای مرادیه است که از چشم‌اندازهای بی‌نظیری برخوردار است. این آبشار در فصل‌های مختلف، زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد و همین عامل سبب تبدیل آن به یک نقطه گردشگری شده است.

در اطراف این آبشار رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بی‌شماری قرار دارند که پذیرای گردشگران هستند. بازدید از این منطقه رایگان بوده و با سفر به آبشار مرادیه و تماشای بخش‌های هیجان‌انگیز آن سفری رویایی را برای خود رقم بزنید.

Picture 9

دودکش جن وانادوکیا

در ۳۵ کیلومتری شهر وان رسوبات آبرفتی بر اثر فرسایش تبدیل به تخت سنگی عمودی شدند که زمین‌شناسان آن را دودکش جن می‌نامند. هرساله افراد زیادی به این نقطه مرموز سفر کرده و از سازه‌های طبیعی آن دیدن می‌کنند.

در این مکان حدود ۱۷.۰۰۰ دودکش طبیعی وجود دارد که طی هزاران سال در اثر فرسایش سنگ‌ها ایجاد شده‌اند و در فصل زیبای تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

خانه گربه‌های وان

یکی از عجیب‌ترین و زیباترین ناحیه‌های گردشگری این شهر، خانه‌ی گربه‌های وان است که طرفداران بسیاری دارد. در واقع نوعی گربه سفید پشمالو در وان زندگی می‌کند که البته نسل او رو به انقراض است و رنگ دو چشم این گربه باهم متفاوت است.

این گربه‌های سفید پشمالو، علاقه زیادی به آب داشته و اکثر وقت‌ها در حال آبتنی هستند. گردشگران با مراجعه به خانه گربه‌ها، علاوه بر تماشای آن‌ها، به عکس‌برداری مشغول شده و به گربه‌ها خوراکی می‌دهند. این نقطه یکی از جاذبه های گردشگری وان است که می‌توانید در سفر به این شهر از آن دیدن کنید.

Picture 11

قلعه وان

بر فراز کوه‌های زیبای وان و در نزدیکی دریاچه وان، قلعه‌ای کهن وجود دارد که قدمت آن به قرن هفت و هشت میلادی بازمی‌گردد. این قلعه که در زمان تمدن اورارتو ساخته شد، یکی از بزرگترین قلعه‌های سنگی ترکیه بوده که امروزه تنها، خرابه‌هایی سر به فلک کشیده از آن به جا مانده است.

در نزدیکی این قلعه کتیبه‌ای از زمان هخامنشیان به چشم می‌خورد. برای بازدید و تماشای این قلعه در زمان غروب خورشید به این مکان بروید تا علاوه بر زیبایی قلعه، غروب خورشید بر فراز دریاچه وان را از دست ندهید.

Picture 13

موزه باستان شناسی

یکی از بهترین جاذبه های دیدنی شهر وان، موزه باستان‌شناسی آن است که به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی این شهر نیز محسوب می‌شود. درون این موزه سنگ قبرهای قدیمی با حکاکی‌های عجیب وجود دارد که گردشگران علاقه زیادی به تماشای آن‌ها دارند. همچنین علاوه بر این سنگ قبرها، چندین ابزار استخوانی در این موزه وجود دارد که طبق تحقیقات مربوط به دوران پیش از تاریخ است.

برخی از آثار دیگر مانند سکه‌ها، مهرها، نسخه‌های خطی و لوح‌ها در این موزه خودنمایی می‌کنند که بازدید از این موزه را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند.


 


 

خیابان جمهوریت

یکی از بهترین نقاط این شهر که باعث ایجاد تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در ذهن گردشگران می‌شود، خیابان جمهوریت است. این خیابان در قلب شهر وان واقع شده و مکان بی‌نظیری برای گردش در پاساژها، بازار و همچنین خرید سوغاتی و اجناس متنوع است.

در این خیابان تعداد بی‌شماری رستوران با غذاهای مختلف وجود دارد که می‌توان در آن غذاهای متنوع نوش‌جان کنید.

پارک‌های آبی وان

شهر زیبای وان دارای ۳ پارک آبی است که دوتای آن‌ها روباز و یکی از آن‌ها سرپوشیده است و استفاده از آن‌ها برای گردشگران تنها در فصول بهار و تابستان امکان‌پذیر است. این پارک‌ها با امکانات بی‌نظیری مانند: سرسره‌های بزرگ، صندلی‌های آفتاب، استخرهای مخصوص بزرگسالان و کودکان و همچنین استراحتگاه، آماده پذیرایی از گردشگران است.

در اطراف این پارک‌ها خدماتی مانند آموزش زومبا، تنیس و کلاس‌های یوگا برگزار می‌شود.

Picture 15

فلای تودی، دسترسی به بهترین نقاط جهان

اگر قصد مسافرت به مناطق دیدنی و تماشای جاذبه های گردشگری متنوع را دارید، با مراجعه به سایت فلای تودی با دیدنی‌های ایران و جهان آشنا شوید. شهر دیدنی وان دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری بی‌نظیر و پرطرفدار است که در سال‌های اخیر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. مجله گردشگری فلای تودی با معرفی بهترین جاهای دیدنی شهر مورد نظر شما، در تحقق سفری دلپذیر و خاطره‌انگیز شما را یاری می‌کند.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha