۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
تاکید بر ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای برای صادرات محصولات زنان سرپرست خانوار
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد

تاکید بر ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای برای صادرات محصولات زنان سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای برای تأمین مواد اولیه و صادرات محصولات زنان سرپرست خانوار تأکید کرد.

به گزارش بازار، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در دیدار با معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه، بر ضرورت توجه به ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار تأکید کرد و گفت: باید با ایجاد تعاونی‌های منطقه‌ای در استان‌های مختلف کشور، امکان تأمین مواد اولیه و صادرات اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت زنان دستگاهی است سیاست‌گذار، اظهار کرد: به دلیل اینکه ما دستگاه اجرایی نیستیم نمی‌توانیم مستقیم وارد شویم، اما می‌توانیم با سیاستگذاری و شناسایی راهکارها و مسیرها در سفرهای استانی، کمک کنیم مسیر تأمین مواد اولیه تا عرضه اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار، هموار شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تبصره ۱۸ امسال بهتر از سال گذشته عمل کرده است گفت: با توجه به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار، دولت ضامن آن‌ها می‌شود.

خزعلی همچنین بر ضرورت ایجاد اشتغال خانواده محور به جای کمک‌های بلاعوض تأکید و تصریح کرد: باید شرایط توانمندسازی و خوداشتغالی برای افرادی که توانایی کار دارند فراهم و مسیر برای تأمین مواد اولیه تا عرضه آن‌ها هموار شود.

در این نشست همچنین مقرر شد شتابدهنده‌های پشتیبان از تولید زنان سرپرست خانوار برای ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای در مشاغل خانگی و به صورت خاص صنایع دستی برای بهبود این صنعت و روزآمدی آن و تأمین لوازم اولیه آن فراهم شود.

در این دیدار معاون تعاون وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پیشنهاداتی را برای عرضه بهتر کالاهای تولیدی زنان سرپرست خانوار ارائه دادند.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha