۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی به دنبال مخاطرات جوی
سازمان هواشناسی هشدار داد

احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی به دنبال مخاطرات جوی

رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک در برخی نقاط به دنبال سامانه رشد ابرهای همرفتی احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی را به همراه دارد.

به گزارش بازار، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، سامانه رشد ابرهای همرفتی طی امروز و فردا موجب رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط همراه با خیزش گردوخاک می‌شود.

این سامانه روز یکشنبه جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب غرب کرمان و روز دوشنبه شمال و غرب و شرق هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب غرب کرمان را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره این سامانه آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب و اختلال در سفرهای بین شهری، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی و احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در عبور و مرور از نواحی مرتفع، اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی توصیه کرده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha