۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
مصوبات کمیسیون تلفیق برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در طول برنامه هفتم توسعه
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مطرح کرد

مصوبات کمیسیون تلفیق برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در طول برنامه هفتم توسعه

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: براساس مصوبه کمیسیون، مصرف آب در کشاورزی حدود ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی، با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه آب و کشاورزی، بیان کرد: بررسی مسائل مربوط به تعرفه آب بهای روستایی در لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسات کمیسیون مد نظر قرار گرفت و کمیسیون مصوبات خوبی در زمینه تعرفه آب بهای روستایی در لایحه برنامه هفتم توسعه داشت.

وی با بیان اینکه مصرف آب کشور در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است، تاکید کرد: بر اساس درخواست دولت که به تصویب کمیسیون رسید مقرر شد مصرف آب در کشاورزی حدود ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا کند.

دشتی با اشاره به مصوبات کمیسیون در زمینه بهره وری در بخش آب کشاورزی بیان کرد: ما در این بخش سیاستی را اعمال کردیم و گفتیم اگر کشاورزی در سطح الگو، مصرف کند، از تخفیف برخوردار خواهد شد و مازاد بر الگو باید بهای آب را بپردازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:همچنین کمیسیون در زمینه تعرفه آب شهری مصوب کرد که کسانی که تا سقف الگو و یا زیر الگو هستند از تخفیف برخوردار شوند و آنهایی که مازاد بر الگو مصرف می کنند، بیشتر بپردازند.

دشتی اردکانی تاکید کرد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون وزارت نیرو مکلف شد تا هزینه کنتور هوشمند کشاورزانی که سطح الگوی مصرف آب را رعایت می کنند را بپردازد.

وی ادامه داد: در مصوبه دیگری در حوزه پساب و استفاده از گردش آب‌هایی که به مصرف می رسد، کمیسیون دو الی سه حکم انضباطی و تشویقی را در لایحه فوق مدنظر قرار داد.

در این مصاحبه به مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص آب اشاره شد و کمیسیون از امروز به سایر موارد مندرج در این لایحه می پردازد.

کد خبر: ۲۳۴٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha