۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
مصوبه کمیسیون تلفیق برای حل مشکل انباشت بدهی پیمانکاران طرح‌های عمرانی

مصوبه کمیسیون تلفیق برای حل مشکل انباشت بدهی پیمانکاران طرح‌های عمرانی

یکی از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در خصوص تسویه بدهی پیمانکاران است که بر اساس آن مقرر شد دولت بدهی‌های خود را در قالب اوراق با تعیین سررسید، تعیین تکلیف کند.

به گزارش بازار، رسول فرخی میکال، با اشاره به حجم بالای بدهی دولت به پیمانکاران طرح‌های عمرانی افزود: یکی از مشکلاتی که همواره دولت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تعداد زیاد پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و انباشت بدهی پیمانکاران است. گذر زمان نیز موجب افزایش هزینه اتمام پروژه‌ها و دشواری حل مسائل می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: سازمان برنامه باید مدیریت زمان و منابع طرح‌های عمرانی را با هم بسنجد تا شاهد تاخیر در تکمیل پروژه‌ها نباشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که دولت‌ها با آن مواجه هستند ناتوانی در تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی است که این موضوع نیز در برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته و مقرر شد شرایط واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی تسهیل شود.

وی ادامه داد: هنگامی که دولت توان تامین منابع لازم برای تکیمل حجم بالای پروژه‌های نمیه تمام عمرانی را ندارد باید از ظرفیت‌های نظیر تهاتر نفت، استفاده از سرمایه بخش خصوصی و یا ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت)، استفاده کنیم که خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه پیش بینی‌هایی برای این مهم نیز صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha