۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
دو هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به کشت کنجد اختصاص یافت
مدیر زراعت سیستان و بلوچستان خبر داد؛

دو هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به کشت کنجد اختصاص یافت

زاهدان- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، گفت: در سال زراعی امسال دو هزار هکتار از زمین‌ های کشاورزی شش شهرستان استان به زیر کشت دانه روغنی کنجد خواهد رفت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، عباس اشکانی در این خصوص اظهار داشت: با هدف اجرای الگوی کشت تابستانه و توسعه کشت محصولات کم آب بر، امسال دو هزار هکتار از زمین ‌های کشاورزی شهرستان های دلگان، ایرانشهر، بمپور، خاش، تفتان و میرجاوه به زیر کشت دانه روغنی کنجد خواهد رفت و پیش‌بینی می‌ شود از این سطح دو هزار تن کنجد برداشت و روانه بازار شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به میانگین عملکرد یک تن در هر هکتار کنجد در استان گفت: داراب، هلیل و ارقام بومی و محلی مهمترین ارقام کنجدی است که در سیستان‌ و بلوچستان کشت می شود.

اشکانی افزود: در فصل کشت جاری دو تن بذر کنجد رقم نا شکوفا مقاوم به ریزش و قابلیت برداشت محصول با کمباین به کشاورزان تحویل داده شد.

وی مقاوم بودن کنجد به خشکی و گرما را یکی از عوامل مهم توسعه کشت تابستانه این محصول در مناطق خشک و نیمه خشک دانست و تصریح کرد: مهمترین مزیت های کشت این محصول نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه و قرار گرفتن در تناوب زراعی با غلات و جایگزین مناسب برای محصولات با نیاز آبی بالا مثل ذرت است.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha