۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
شورای کشاورزی استان سمنان تشکیل شد | استمهال تسهیلات بانکی
رئیس جهاد کشاورزی سمنان در گفت‌وگو با بازار:

شورای کشاورزی استان سمنان تشکیل شد | استمهال تسهیلات بانکی

سمنان- قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان از تشکیل شورای کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: این شورا قرار است به مشکلات کشاورزان و دامداران پرداخته و موانع تولید را رفع کند.

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به تشکیل شورای کشاورزی استان سمنان بیان کرد: این شورا قرار است وظایفی را بر عهده داشته باشد که یکی از مهمترین آنها شناسایی مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی و دام و طیور استان سمنان و بررسی آنها با حضور اعضا در سراسر استان سمنان است.

وی با بیان اینکه نخستین نشست شورای کشاورزی استان سمنان به مسائلی مانند آب و امهال تسهیلات بانکی پرداخت، تاکید کرد: قطعی برق چاه های کشاورزی از دیگر مشکلاتی بود که در نخستین نشست شورای کشاورزی استان سمنان به آن پرداخته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات مطروحه توسط دامداران در نخستین نشست شورای کشاورزی استان سمنان مقوله نهاده های دامی بود، ابراز کرد: برای تأمین نهاده های دامی، از ظرفیت تولیدکنندگان کنجاله سویا در استان سمنان برای واحدهای پرورش طیور و واحدهای پرورش گاو شیری این استان استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزاری ماهانه نشست های شورای کشاورزی استان را یک مثوبه اصلی دانست و تاکید کرد: این نشست ها می تواند در کاهش مشکلات بهره برداران موثر واقع شود چرا که دستگاه های عضو در هر بخش می توانند کمک حال خوبی برای کشاورزان باشند.

قاسمی اضافه کرد: در جلسات شورای کشاورزی استان سمنان، برای مواردی که در استان قابل رفع است؛ تصمیماتی در سطح استان اتخاذ شده و برای مباحث کشوری مبتلابه این حوزه نیز پیگیری‌های بعدی برای تسهیل امور و رفع موانع ومشکلات تولیدکنندگان این بخش انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قطعی برق واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از جمله مسائلی است که توسط شورای کشاورزی استان دنبال خواهد شد، گفت: مشکلات واحدهای فعال در حوزه فراوری محصولات از دیگر موضوعاتی است که در این شورا دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در شورای کشاورزی استان همچنین قرار است درباره مشکلات ایستگاه های پمپاژ ثانویه و چاه‌های آب کشاورزی در سراسر استان به خصوص مناطق شرقی استان سمنان تصمیم گیری شود.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha