۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
اسماعیلی پیشنهاد کمیسیون اجتماعی برای دهک‌بندی جامعه ایثارگران در برنامه هفتم را تشریح کرد

اسماعیلی پیشنهاد کمیسیون اجتماعی برای دهک‌بندی جامعه ایثارگران در برنامه هفتم را تشریح کرد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه پیشنهادات این کمیسیون با فراکسیون ایثارگران ادغام شده و به کمیسیون تلفیق ارائه شده است، شرط موافقتشان با دهک‌بندی جامعه ایثارگران را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، در مورد انتشار خبری مبنی‌براینکه دهک‌بندی‌ جامعه ایثارگران که طبق پایش اطلاعاتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان صورت می‌گیرد، اقدام مثبتی بود که در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارائه شد، گفت: ما برای تحقق مطالبات جامعه ایثارگران به غیر از مصوبه کمیسیون اجتماعی در این زمینه حتی پیشنهادات فراکسیون ایثارگران اعم از حقوق حالت اشتغال، فوق‌العاده ایثارگری، بازنشستگی و ... را هم به عنوان پیشنهاد این کمیسیون امضاء کرده و به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه ارائه دادیم و به نمایندگان کمیسیون اجتماعی عضو کمیسیون تلفیق هم تاکید کردم به گونه‌ای از جامعه ایثارگران دفاع کنند تا حقی از آنها تضییع نشود.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدام در جهت حفظ حرمت و حمایت از جامعه ایثارگران انجام شد چرا که فراکسیون ایثارگران توان اجرایی ندارد بنابراین ما از طریق کمیسیون این پیشنهادات را به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه ارائه دادیم تا پیگیری و محقق شوند.

وی تصریح کرد: در رابطه با دهک‌بندی هم تاکید کردیم به شرط اینکه حقی از ایثارگران تضییع نشود و راستی‌آزمایی شده و مطابق با واقعیات جامعه و اسناد مورد نظر باشد اقدام مطلوبی است و از آن حمایت می‌کنیم کما اینکه این موضوع را پیگیری کرده و جاهایی که ایراداتی وجود داشته و اعتراضاتی مطرح شده را نیز پیگیری کردیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: قطعا رزمندگان معسری که هیچ درآمدی ندارند باید در دهک‌های پایین تر از سه دسته‌بندی شوند و نمی‌توانیم آنها را همسطح با رزمندگانی ببینیم که از درآمد و بیمه برخوردار هستند و عدالت حکم می‌کند که دهک آنها با هم متفاوت باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته در گذشته مواردی وجود داشت که باید اصلاح می‌شد کما اینکه رزمنده‌ای برای درمان به خارج از کشور رفته بود و یارانه‌اش را قطع کرده بودند بعد فرد اعتراض کرده بود که پس از بررسی مجدد در دهک‌های پایین‌تر قرار گرفته بود اما اینکه کلیات دهک‌بندی را زیرسوال ببریم هم منصفانه نیست.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما ضمن اینکه نظارت می‌کنیم دهک‌بندی‌ها بر اساس واقعیات جامعه صورت بگیرد و اگر ضعفی هم وجود دارد باید برطرف شود کما اینکه قبل از این هم از مسئولان مربوطه دعوت کردیم تا در نشست کمیسیون در این زمینه توضیحاتی ارائه دهند و حتی وقتی به سِرورهای سازمان ثبت اسناد وصل نبودند هم خواستیم تا متصل شوند تا این سامانه تکمیل شود و چنانچه در شرایط کنونی هم در این زمینه ضعفی وجود داشته باشد، تجدیدنظر خواهیم کرد و اجازه هیچ‌گونه ناعدالتی را نخواهیم داد.

کد خبر: ۲۳۱٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رزمنده معسر بدون درصد جانبازی IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      1 0
      باید کمک معیشتی که ۵۶۰۰۰۰۰ تومان هست وبه رزمندگان معسر که درصد جانبازی ندارند و به خاطر همین از ساتا به جای بنیاد کمک معبشت میگیرند راکه در سال ۱۴۰۲ میدهند را تبدیل به ۷۳۰۰۰۰۰ تومان یعنی حداقل دریافتی حقوق ماهانه یک کارگر یا کارمند مجرد بدون سابقه کرده در واقع همان حقوق حالت اشتغال بکنند و کمک معیشت را در واقع تبدیل به حقوق کرده و فیش حقوقی هم بابت ان بدهند تا اینطوری فکر کنیم بازنشسته شده اییم و دارییم حقوق بازنشستگی تو این سنی که دارییم میگیریم .