۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
باید نظارت دقیقی بر سرمایه های نظام صورت گیرد
نماینده مردم زنجان در مجلس:

باید نظارت دقیقی بر سرمایه های نظام صورت گیرد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: امروز سرمایه انسانی، اقتصادی، علمی و اعتبار اجتماعی و جهانی نظام نسبت به ۳۰ سال گذشته بیشتر است و باید برای محافظت از این موضوع نظارت دقیقی صورت گیرد.

به گزارش بازار، حجت السلام و المسلمین مهدی باقری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله وظایف حاکمیت، اقامه قسط و عدل است و عدالت این است که هر چیزی جای خودش باشد و هر مستحقی به حق خودش برسد و هر حقی در جای خودش باشد.

وی با بیان اینکه حق محرومین این است که بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال حداقل آب شور در دسترس آنها باشد، ادامه داد: کمترین امکاناتی که در کشور می‌تواند در دسترس محرومین باشد، امروز همچنان با چالش مواجه است و این به معنای نادیده گرفتن دستاوردهای نظام و به معنای بی‌توجهی به تلاش مسئولین نیست. اما این مهم باید مد نظر تمام مسئولین باشد که علاوه بر اینکه همه باید برای توسعه کشور تلاش کنند، در ضمن باید به مسائل جزئی توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع مبارزه با فساد، بیان کرد: بنده بهترین راه را در این مسئله این دیدیم که بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب را در جلسه فوق قرائت کنم؛ مقام معظم رهبری در این بیانیه اینگونه فرمودند «عدالت و مبارزه با فساد، این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی توده چرکین کشورها و نظام هاست و اگر بدنه حکومت ها عارض شود، زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت آنهاست و این برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت‌های مرسوم و مبنایی‌تر از مقبولیت اجتماعی است، بسیار جدی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظام‌هاست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقام رهبری در ادامه می‌فرمایند: «وسوسه مال، مقام و ریاست حتی در علوی ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت حضرت علی (ع) کسانی را لغزاند پس خطر این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه زهد انقلابی و ساده زیستی می دادند، هرگز بعید نبوده و نیست و این ایجاب می‌کند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه گانه حضوری دائم داشته باشد و به معنای واقعی با فساد مبارزه کند، به ویژه در درون دستگاه‌های حکومتی.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عزیزان امروز سرمایه انسانی، اقتصادی، علمی و اعتبار اجتماعی و جهانی نظام نسبت به ۱۰ الی ۳۰ سال گذشته، قطعاً بسیار بیشتر است و باید برای محافظت از این موضوع نظارت دقیقی صورت گیرد. همانگونه که ثروت کشور بیشتر شده، همانگونه در مظان دستمزد طمع ورزان داخلی و خارجی است لذانباید انتظار داشته باشیم که به خودی خود و بدون نظارت این سرمایه‌هامصون از گزند و آفت باشد. این تعبیر ما نیست و این تعبیر مقام معظم رهبری است.

باقری با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم که همه مثل شهیدان حاج قاسم سلیمانی‌ها و شهدای صدر انقلاب رفتار کنند، بیان کرد: بنابراین رفتار نظارتی باید موکدا مورد توجه قرار گیرد و ما به ساختار حکومتی قوی‌تری نیازمندیم. همچنین به ویژه مقام معظم رهبری فرمودند که باید دستگاهی کارآمد و با نگاهی تیز بین و رفتاری قاطع آنهم نه در اجزای پائین تر، بلکه در قوای سه گانه حضور دائم داشته باشد و به معنای واقعی با فساد مبارزه کند به ویژه در درون دستگاه های حکومتی.

کد خبر: ۲۳۱٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha