۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸
کاهش ریسک‌های بازار با تنوع‌بخشی به نرم‌افزارها و سخت افزارهای معاملاتی
مدیرعامل رایان هم افزا مطرح کرد

کاهش ریسک‌های بازار با تنوع‌بخشی به نرم‌افزارها و سخت افزارهای معاملاتی

فرهنگیان، مدیرعامل رایان هم افزا گفت: با تنوع بخشیدن در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ریسک‌های بازار نیز در موج‌های بعدی تعدیل خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حجت‌اله فرهنگیان مدیرعامل رایان هم افزا در خصوص وضعیت زیرساخت‌های فعلی معاملات بازار سرمایه در مقایسه با دو سال اخیر، اظهار کرد: با توجه به شرایط بازار سرمایه در دو سال اخیر، اکنون سامانه‌ها به لحاظ سخت‌افزاری و نرم افزاری به پیشرفت قابل توجهی دست یافته‌اند. این ارتقاء، در چنین شرایطی موجب می‌شود تا مدیران و مسئولان مربوطه برای عدم تکرار چنین مسائلی تدابیری را در نظر گیرند.

وی اضافه کرد: طی دو سال اخیر اقدامات قابل ملاحظه‌ای در حوزه افزایش ظرفیت‌های پاسخگویی، اصلاح و افزودن قوانین و دستورالعمل‌ها در حوزه‌های رگولاتوری و ارائه ابزارهای معاملاتی برای کنترل ریسک صورت گرفته است.

مدیرعامل رایان هم افزا تصریح کرد: اکنون شرکت‌های IT در کنار ارکان قرار گرفته‌اند و بهره‌گیری ارکان از ابزارهای معاملاتی موجب تعدیل رفتارهای هیجانی می‌شود، فقط در شش‌ماه گذشته از ابزارها و صندوق‌های متعددی همچون صندوق‌های بخشی، تضمین اصل سرمایه، اهرمی و ... رونمایی شده که این موارد تنها بخش کوچکی از اقدامات صورت گرفته با همکاری سازمان است.

فرهنگیان گفت: در دو سال گذشته خوشبختانه ریسک‌های فنی و زیرساختی بیشتر شناسایی شده است. به همین سبب، اقداماتی همچون اطمینان از در دسترس بودن سامانه‌ها و کاهش اختلالات با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی افزود: اکنون برای ارتقاء ظرفیت‌های بازار برخی پتانسیل‌ها می‌بایست تقویت شود به طور مثال اگر معاملات سهام عدالت آزاد شود، ریسک بروز اختلال برای سامانه‌های معاملاتی را باید کنترل کرد.

مدیرعامل رایان هم افزا تصریح کرد: با تنوع بخشیدن در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ریسک‌های بازار نیز در موج‌های بعدی تعدیل خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۱٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha