۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
ضرورت تامین خط ویژه اعتباری برای خرید محصولات کشاورزی مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

ضرورت تامین خط ویژه اعتباری برای خرید محصولات کشاورزی مازندران

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تامین خط اعتباری ویژه برای خرید محصولات کشاورزی استان را نیاز اساسی بیان کرد و گفت: مازندران با مازاد تولید روبرو است.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران یک و نیم درصد اراضی کشور را دارد، گفت سالانه ۸ میلیون محصولات کشاورزیدر استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد جنگل‌های کشور در مازندران وجود دارد، گفت ۷۴ اراضی استان به صورت کوهپایه است و این استان در تولید ۱۴ محصول رتبه اول را دارد اما متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد آبهای تولیدی استان مهار و مدیریت می‌شود.

وی نیاز بخش کشاورزی استان به منابع آبی را بیش از سه میلیارد متر مکعب ذکر کرد و گفت: بیشترین آب استان در بخش برنج مصرف می‌شود و سالانه ۳۱۵ هزار هکتار از مزارع زیر کشت برنج است و سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تولید می‌شود.

عنایتی با اشاره به این که میزان بارش‌ها ۳۰ درصد کاهش یافت، گفت: شش هزار هکتار از اراضی تحت تنش قرار گرفته است.

وی با عنوان این که میزان تولید گندم در استان ۷۰ افزایش یافته است، گفت: تاکنون ۱۰۸ هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را نیاز کشاورزی استان ذکر کرد و گفت: در بخش زنجیره طیور کامل‌ترین زنجیرها را در کشور داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران توسعه کشت گلخانه‌ها، حفظ کاربری اراضی را از جمله رویکردها و برنامه‌های جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: تاکنون ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده است.

وی توسعه بخش کشاورزی و کشت قراردادی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: اجرای طرح جامع آب و خاک و توسعه سندیکاهای ارزش را از راهبردهاست.

وی تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات سرمایه در گردش را لازم دانست و گفت: مازندران ۱۱ درصد گوشت سفید را تامین می‌کند و لازم است که بارانداز تامین و عرضه مرغ و طیور در کشور شود.

عنایتی ممنوعیت واردات برنج را از جمله نیازها بیان کرد و خواستار خط ویژه اعتباری برای خرید محصولات کشاورزی در استان شد و گفت: با توجه اینکه با مازاد تولید روبرو هستیم باید خط ویژه‌ای برای خرید تعریف شود.

کد خبر: ۲۳۱٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha