۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
انباشت ۶ دهه از مشکلات برای صندوق بازنشستگی کشوری
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد

انباشت ۶ دهه از مشکلات برای صندوق بازنشستگی کشوری

ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه‌های گذشته است که روی هم انباشته شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است.

به گزارش بازار، نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در همایش بزرگ روز خانواده و تکریم بازنشستگان که با حضور جمعی از مقامات استانی و نماینده مجلس و ۸۰۰ نفر از بازنشستگان کرمانی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد، ضمن تبریک این روز به بازنشستگان کشوری تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری دغدغه‌های زیادی دارد و باید با چاره اندیشی اساسی نظام بیمه‌ای و بیمه گری را اصلاح نماید.

ترکی مشکلات و دغدغه‌های صندوق بازنشستگی کشوری را میراث شش دهه دانست و گفت: مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه‌های گذشته است که روی هم انباشته شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است.

وی فلسفه وجودی صندوق را حل مشکلات معیشتی و رفاهی و درمانی بازنشستگان دانست و افزود: با استفاده از ایده‌های جدید باید صندوق بازنشستگی از بحث حاکمیتی خارج و به امور سهامداری بپردازد و بازنشستگان سهام داران صندوق باشند.

ترکی گفت: در حوزه‌های معیشت، درمان و گردشگری برنامه داریم و مطابق با برنامه جهت تحقق اهداف تعیین شده گام برمی داریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری موضوع متناسب سازی حقوق را از مطالبات جدی بازنشستگان عنوان کرد و افزود: ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع درنظر گرفته شده بود که دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد که در تلاشیم با نقد شدن این سهام متناسب سازی را عملیاتی کنیم.

کد خبر: ۲۳۰٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha