۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
خط هوایی اهواز به استانبول متصل شد| برقراری پروازها پس از ۶ سال وقفه
بازار گزارش می‌دهد؛

خط هوایی اهواز به استانبول متصل شد| برقراری پروازها پس از ۶ سال وقفه

آبادان- برقراری پرواز اهواز-استانبول که یکی از مطالبات سال های اخیر بود، با هدف رونق صنعت گردشگری برقرار شد.

محمود نواصر؛ بازار: خوزستان یکی از استان‌های اقتصادی و گردشگرپذیر است که ضرورت دارد برای اتصال به سایر کشورها در آن پرواز خارجی برقرار شود.

دو شرکت هواپیمایی ترکیش‌ ایر و ایران ایرتور پیشتر پرواز مستقیم اهواز-استانبول برقرار کرده بودند که پس از مدتی این پروازها به علت غیر اقتصادی بودن متوقف شدند و پس از سال‌ها پرواز اهواز-استانبول که یکی از مطالبات فعالان اقتصادی و گردشگری بود با هواپیمایی کارون برقرار شد.

صبح دوشنبه اولین پرواز اهواز-استانبول با حضور مسئولان و فعالان گردشگری خوزستان انجام شد.

نقش پرواز اهواز-استانبول در توسعه گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از مواردی که سبب توسعه صنعت گردشگری می‌شود، ناوگان حمل و نقل است.

معاون گردشگری خوزستان: به طور حتم ناوگان حمل و نقل نقش مهمی در زمینه جذب گردشگر داشته و به هر اندازه که گسترده‌تر باشد شرایط را برای حضور بالای گردشگران فراهم می‌کند

جمال عامری نسب افزود: به طور حتم ناوگان حمل و نقل مناسب و در دسترس می‌تواند نقش مهمی در زمینه جذب گردشگر داشته باشد و به هر اندازه که این ناوگان گسترده‌تر باشد شرایط را برای حضور تعداد بالای گردشگر فراهم می‌کند.

وی نقش پروازهای خارجی در توسعه گردشگری این استان را مهم دانست و گفت: با پیگیری‌های شرکت هواپیمایی کارون پرواز اهواز-استانبول که یکی از مطالبات فعالان گردشگری خوزستان است برقرار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: از نگاه مثبت و پیگیری مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون، مدیر فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز، سازمان هواپیمایی کشوری و همه عزیزانی که برای برقراری پرواز اهواز-استانبول تلاش کردند سپاسگزارم و این خط هوایی یک گام مثبت برای صنعت توریسم تلقی می‌شود.

عامری نسب ادامه داد: گردشگران داخلی و خارجی برای تردد بین اهواز و استانبول در شرایط فعلی باید از سه فرودگاه شهید سلیمانی اهواز، مهرآباد و امام خمینی (ره) تردد کنند ولی با برقراری پرواز اهواز-استانبول گردشگران از طریق دو فرودگاه سفر خود را انجام خواهند داد که در واقع سبب کاهش زمان و هزینه‌های سفر آنها می‌شود.

برقراری پرواز اهواز-دبی در آینده‌ای نزدیک

مدیر عامل شرکت هواپیمایی کارون در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این پرواز از ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی کارون، اهواز را به مقصد استانبول ترکیه ترک کرد.

سیدمحمد محمودی افزود: پرواز اهواز-استانبول روزهای سه‌ شنبه و جمعه ساعت هفت صبح از ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شهید سلیمانی اهواز انجام می‌شود.

وی اظهارکرد: پرواز مستقیم برگشت استانبول به اهواز روزهای سه‌شنبه و جمعه ساعت ۱۲:۳۰ خواهد بود.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی کارون تاکید کرد: پیش از این مسافران این استان برای رفتن به استانبول که دروازه ورود به قاره اروپا محسوب می‌شود به صورت غیرمستقیم از اهواز عازم تهران می‌شدند و پس از ساعت‌ها انتظار و هزینه بیشتر با هواپیمای دیگر به استانبول عزیمت می‌کردند.

محمودی راه‌اندازی این خط هوایی را یکی از مطالبات مردم خوزستان بیان کرد و افزود: این شرکت قصد دارد پروازهای خارجی از جمله پرواز اهواز-دوبی و کویت و احتمالا تفلیس پایتخت کشور گرجستان را در آینده نزدیک راه‌اندازی کند.

وی توضیح داد: این شرکت هم‌اکنون ۲ فروند بوئینگ ۷۳۷، سه فروند فوکر ۱۰۰ و یک فروند فوکر ۵۰ در اختیار دارد.

بهبود وضعیت آژانس‌های خوزستان

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان در گقتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بعد از ۶ سال پرواز اهواز-استانبول برقرار شد.

علی طالبی زاده افزود: با توجه به اینکه پرواز اهواز-استانبول باید اقتصادی باشد هیچ شرکت هواپیمایی حاضر نمی شود این ریسک را انجام دهد.

وی ادامه داد: پروازهایی که در موضوع گردشگری متمرکز و بیشتر در قالب تور برنامه ریزی می کنند، یکی از اقدامات آنها همین پرواز اهواز-استانبول است و هم اکنون آژانس (پیک خوشید) و (امید پرواز) چارترکننده این پرواز هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان تاکید کرد: با توجه به گرانی بلیط های داخلی، شهروندان خوزستانی نیاز ندارد هزینه و زمان بیشتری صرف و پرواز از دیگر شهرها همچون تهران انجام دهند بلکه از فرودگاه اهواز انجام می دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان: با توجه به اینکه فرودگاه استانبول سوخت به پرواز ایرانی نمی دهد این هواپیما با مسافر کمتری پرواز می کند که کمی هزینه افزایش می یابد

طالبی در پاسخ به خبرنگار بازار مبنی بر اینکه علت قیمت بالای پرواز اهواز-استانبول نسبت به تهران-استانبول چیست، عنوان کرد: پرواز ۱۴۰ نفره است و با توجه به اینکه فرودگاه استانبول سوخت به پرواز ایرانی نمی دهد این پرواز با ۴۰ مسافر کمتر پرواز می کند که کمی هزینه افزایش می یابد. زمان پرواز از اهواز حدود سه ساعت و ۳۰ دقیقه است ولی از تهران حدود دو ساعت و ۳۰ دقیقه انجام می شود.

وی با بیان اینکه پرواز اهواز-استانبول کمک زیادی به گردشگری استان می کند، ابراز امیدواری کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان به ویژه معاون گردشگری آن نگاه مثبتی به پرواز خارجی در راستای رونق گردشگری دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان رفت و آمد استان خوزستان و ترکیه را سبب افزایش تردد گردشگران خارجی دانست و بیان کرد: آژانس های هواپیمایی خوزستان که رو به ورشکستگی هستند، با حمایت های صورت گرفته مختلف به ویژه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با استفاده از ظرفیت های پرواز خارجی می توانند کسب و کار خود را بهبود دهند.

کد خبر: ۲۳۰٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha