۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۱
بررسی نقاط ضعف برنامه های توسعه‌ای گذشته پیش نیاز برنامه هفتم توسعه است
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم:

بررسی نقاط ضعف برنامه های توسعه‌ای گذشته پیش نیاز برنامه هفتم توسعه است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: باید در برنامه هفتم توسعه روی مواردی که در برنامه ششم محقق نشده، بیشتر تمرکز کنیم و باید هدف این باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد مهدی مفتح، با اشاره به اهداف کمیسیون تلفیق در بررسی برنامه پنجساله هفتم توسعه بیان کرد: طبیعتا در این قانون ما خطوط اساسی و اهداف عمده ای که دولت و ارکان نظام باید در طی پنج سال آینده، به آن دست پیدا کنند را ترسیم می کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این برنامه به واقع مشخص می شود که ما قرار است در زمینه هایی همچون حوزه اقتصاد، فرهنگ، اجتماع، صنعت، اشتغال و جمعیت دست به چه اقداماتی بزنیم.

وی با بیان اینکه ما در برنامه هفتم توسعه اهداف کلی را ترسیم می کنیم، بیان کرد: نهایتا اجرای این اهداف در قالب برنامه های یک ساله که همان بودجه سالیانه است، پیگیری می شود.

عضو کمیسیون برنامه پنجساله هفتم توسعه تصریح کرد: یکی از پیش نیازهایی که ما برای بررسی برنامه هفتم توسعه نیاز داشتیم و متاسفانه مدنظر قرار نگرفت بررسی برنامه های قبلی است؛ یعنی باید مشخص شود این برنامه ها به چه میزان اجرا و نقاط قوت و ضعف چه بوده و چرا اهداف این برنامه ها محقق نشده است، لذا این موارد مدنظر قرار نگرفت و بنده پیرو این مسئله تذکری را در کمیسیون تلفیق مطرح کردم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید نقاط ضعف برنامه ششم توسعه را مدنظر قرار می دادیم، بیان کرد: باید علت و دلایل عدم اجرای برنامه ششم توسعه را به درستی بررسی می کردیم تا در برنامه هفتم این موارد را برطرف می کردیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: بنابراین باید در برنامه هفتم توسعه روی مواردی که در برنامه ششم توسعه محقق نشده، بیشتر تمرکز کنیم و باید هدف این باشد. همچنین باید بدانیم مشکلات برنامه ششم چیست تا در برنامه هفتم توسعه مجدد با این مشکلات مواجه نشویم.

کد خبر: ۲۳۰٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha