۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
عدم تمکین مالیاتی پزشکان اردبیلی| ۲۴ متخلف به دادگاه معرفی شدند
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل خبر داد؛

عدم تمکین مالیاتی پزشکان اردبیلی| ۲۴ متخلف به دادگاه معرفی شدند

اردبیل - سرخانی، مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: عدم تمکین مالیاتی ۲۴ پزشک اردبیلی به مراجع قضایی و نظام پزشکی ارجاع شده است.

داریوش سرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تخلف پزشکان در پرداخت نکردن مالیات نه تنها به دادستانی گزارش شده بلکه به عنوان جرم پول شویی در دستور کار مراجع نظارتی قرار گرفته است.

وی از بازرسی های میدانی مأموران مالیاتی شامل مطب پزشکان و دفتر وکلا خبر داد و تصریح کرد: به دنبال این بازرسی ها ۲۴ مورد تخلف از پزشکان گزارش شده که با تشکیل پرونده این پزشکان برای رسیدگی به تخلفات مالیاتی به مراجع قانونی ارجاع داده شدند.

کمک‌های عام المنفعه حاشیه امن برای پرداخت نکردن مالیات نیست

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: عمده پزشکان متخلف در نصب و استفاده از پایانه های فروشگاهی از قانون مصوب تخطی کرده بودند که در این زمینه گزارش تخلف آنها نیز ثبت شده است.

سرخانی افزود: پزشکان مکلف به نصب پایانه های فروشگاهی و استفاده از آن به عنوان پرداختی ویزیت و یا سایر مبالغ هستند و حق ندارند بیمار را به خارج از مطب برای دریافت پول نقد هدایت کنند.

وی در مورد قانون ۱۷۲ مالیات های مستقیم در پرداخت مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی خاطرنشان کرد: اگر صاحبان مشاغل حقیقی و حقوقی اقدام به پرداخت مبالغی به عنوان کمک های عام المنفعه به کمیته امداد، نوسازی مدارس و امور خیریه کنند در قبال این پرداختی ها از مبلغ مالیاتی پرداختی آنها کسر می شود.

سرخانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به هیچ وجه قرار نیست این افراد حقیقی و حقوقی در پرداخت مالیات به خاطر کمک های عام المنفعه در حاشیه امن برای پرداخت نکردن مالیات قرار گیرند در حالی که ضرورت دارد این افراد به تناسب کمک های خیرخوانه معاف از مالیات بوده و در مابقی مبلغ فعالیت خود مالیاتشان دریافت خواهد شد.

پرداخت مالیات بر اساس تورم محاسبه نمی شود

وی نرخ مالیات اشخاص حقیقی را تا مبلغ دو میلیارد ریال ۱۵ درصد، چهار میلیارد ریال ۲۰ درصد و بالاتر از آن ۲۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: افرادی که در انجام معاملات به قصد فرار مالیاتی مبلغ معامله را سرشکن و در کارتخوان های متعدد جابجا می کنند، مجرم مالیاتی شناخته شده و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

سرخانی بیان کرد: صراحت قانونی در پرداخت مالیات بر سکه نیز بر مبلغ مقطوع است و چنانچه بالاتر از تعداد متعارف فردی سکه خرید و فروش کرده باشد، به ازای مبلغ پرداختی مالیات از او کسر می شود.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل ادامه داد: به هیچ وجه پرداخت مالیات بر اساس تورم محاسبه نمی شود بلکه ارزش فروش کالاها مبنای محاسبه مالیات است که افراد بر اساس رقم معامله باید پرداختی مالیات را عهده دار شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha