۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
لزوم ایجاد زیر ساخت برای اجرای طرح الگوی کشت

لزوم ایجاد زیر ساخت برای اجرای طرح الگوی کشت

یک کارشناس ناظر موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال توجه به منابع‌ آبی و خاکی و اطلاعات دقیق از میزان تولید و در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای کشاورزان را لازمه اجرایی شدن الگوی کشت دانست.

به گزارش بازار، مصطفی عیدی کهنکی با بیان اینکه اجرای هر طرحی در سطح ملی نیازمند برنامه‌ریزی، تامین منابع پایه، تعریف سامانه و تعبیه نیروی انسانی کار آزموده است، اظهار کرد: وقتی طرحی در رسانه‌ها مطرح می شود باید در عرصه میدان، کشاورز پیش زمینه و آگاهی از آن داشته باشد تا طرح مطلوب واقع شود.

کارشناس ناظر موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال ادامه داد: علی رغم ضرورت و نیاز کشور به اجرای موفق چنین طرح هایی، الگوی کشت باید با بهره‌گیری از خرد جمعی و نظر صاحب نظران، در عرصه عمل نیز با دقت، جدیت و اجرای به موقع، چنین طرح‌هایی دنبال شود.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌هایی که در عرصه میدانی با آن مواجه هستیم عدم توجه به منابع پایه یعنی آب و خاک است. طرح‌های کشاورزی باید مکان محور باشند و پتانسیل و ظرفیت هر منطقه دقیقا مشخص شود. لذا تشکیل کارگروه تخصصی اجرای طرح و پایش میدانی پیشرفت آن، اطلاع رسانی و ترویج در بین کشاورزان و به خصوص اجرای آزمایشی طرح در یک یا چند منطقه در ابتدای امر بسیار ضرورت دارد.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha