۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
نقش طرح کشاورزی قراردادی در افزایش ظرفیت تولید کشور

نقش طرح کشاورزی قراردادی در افزایش ظرفیت تولید کشور

با ابلاغ دستورالعمل کشاورزی قراردادی ۵ میلیون هکتار به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود.

به گزارش بازار، سهراب سهرابی سرپرست مجری طرح گندم با بیان این مطلب گفت: وزارت جهاد کشاورزی قرار است به زودی دستورالعمل طرح کشت قراردادی را ابلاغ کند که از نظر کارشناسان می تواند ظرفیت بزرگی را به تولیدات کشاورزی کشور اضافه کند، در این طرح حدود ۵ میلیون هکتار از زمین های دیم کشور که پیش از این استفاده نمی‌شد به زیر کشت خواهد رفت.

سهرابی تاکید کرد: در کشاورزی قراردادی، کشاورز با یک شرکت و سرمایه گذار قرارداد می بندد و در مدت زمان تولید محصول، سرمایه‌گذار حمایت‌های نقدی و نهاده ای از کشاورز انجام می‌دهد و در نهایت محصول را به قیمتی که ابتدا توافق کرده‌اند، خریداری می‌کند. بخش خصوصی جای دولت را در خریدها و حمایت ها می‌گیرد و امور بخش کشاورزی و تولید بیشتر خصوصی سازی می شود که منطبق با سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی نیز است.

وی تصریح کرد: کشت قراردادی در اوایل دولت سیزدهم مطرح شد که کمک شایانی به امنیت غذایی کشور بکند، از ۱۷ میلیون هکتار زمین دیم قابل کشت در کشور تنها ۱۰ درصد آن کشت می شود.

سرپرست مجری طرح گندم همچنین اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی گندم کشور تحت کشت قراردادی قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۲۹٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha