۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
راه‌های کاهش میزان آب شرب مصرفی در پایتخت
رئیس مجمع نمایندگان تهران مجلس مطرح کرد

راه‌های کاهش میزان آب شرب مصرفی در پایتخت

رئیس مجمع نمایندگان تهران مجلس، به تشریح راهکارهای موثر در جهت کاهش میزان آب شرب مصرفی در پایتخت پرداخت و افزود: مسئولان باید برای جلوگیری از هدررفت آب در تهران برنامه‌ریزی دقیق و جامعی داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدرضا تقوی، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه مصرف آب تهرانی‌ها از ۵۵ هزار لیتر بر ثانیه عبور کرد، گفت: راه برون‌رفت از این معضل ارائه برنامه آموزشی توسط وزارت نیرو برای اصلاح الگوی مصرف آب است ضمن اینکه لازم است در این زمینه سایر دستگاه‌های مربوطه و رسانه ملی نیز با این وزارتخانه همکاری کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با ارائه پیشنهادی مبنی بر ضرورت تفکیک آب شرب از آب مورد استفاده برای شستشوی روزانه، ادامه داد: این پیشنهاد مطلوبی است اما متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد از سوی دیگر تحقق این مهم نیازمند تامین منابع مالی زیادی است که در شرایط کنونی برای کلانشهری با حدود ۹ میلیون نفر جمعیت امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: البته افزایش تعداد منابع آب متصل به سدهای تهران از دیگر پیشنهادات مطرح شده بود اما تحقق این امر نیز امکانپذیر نیست چرا که آبریزهای این سدها مشخص بوده و امکان هدایت سایر آب‌های جاری به آنها نیز وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: یکی دیگر از روش‌های مطلوب در این حوزه استفاده از ظرفیت نخبگان و مخترعان توسط واحدهای صنعتی و بهره‌مندی از روش کشورهای توسعه یافته برای اصلاح سیستم استفاده از آب توسط وسایل مورد نیاز روزانه مردم همچون لباسشویی و کولر آبی است تا از این طریق بتوانند آب مصرفی توسط این وسایل را کاهش دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است حفظ منابع آب شرب از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین مسئولان باید برای جلوگیری از هدررفت آن برنامه‌ریزی دقیق و جامعی داشته باشند تا در کلانشهری همچون تهران در فصل تابستان با بحران کمبود آب و بالتبع آن قطعی آب مواجه نشویم.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha