۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
مسئله محوری و تغییر رویه‌های غلط؛ مسیر صحیح برنامه هفتم توسعه
نماینده مردم سبزوار در مجلس مطرح کرد

مسئله محوری و تغییر رویه‌های غلط؛ مسیر صحیح برنامه هفتم توسعه

عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در برنامه هفتم به دنبال این بوده که حکمرانی در بسیاری از حوزه ها را تغییر دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی، در ارزیابی خود از محتوای برنامه هفتم توسعه بیان کرد: یکی از محسنات برنامه هفتم توسعه، مسئله محوری آن است.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم برخلاف برنامه های گذشته که همه موضوعات در آن گنجانده می شد، به یکسری مسائل پرداخته است، بیان کرد: در قالب این برنامه به ۳۵ موضوع پرداخته شده است و این بدین معنا نیست که دیگر ما به مابقی مسائل کشور توجه نخواهیم کرد. بنابراین و به عنوان مثال اگر موضوعی درباره ورزش در برنامه هفتم توسعه نیست، این مسئله بدین معنا نیست که در این برنامه درباره ورزش کاری نخواهیم کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی موضوعات منعکس شده در برنامه هفتم توسعه از جمله موضوعات اولویت دار کشور محسوب می شود، ادامه داد: تغییر رویه های غلط حکمرانی در ساختار حکمرانی کشور یکی دیگر از نکات مثبت این برنامه قلمداد می شود.

وی با بیان اینکه دولت در این برنامه به دنبال این بوده که حکمرانی در بسیاری از حوزه ها را تغییر دهد، ادامه داد:دولت در صدد این بوده که مدل حکمرانی را در حوزه هایی نظیر اجتماعی و بیمه ای تغییر دهد و این اتفاق رخ داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:البته ممکن است در برخی از موارد هم برخی از تغییرات در برنامه هفتم باعث نگرانی قشرهای جامعه شود، اما باید تحمل و هم باید با مردم صحبت کرد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات ضروری پس از ارائه برنامه هفتم توسعه از سوی دولت به مجلس، این است که دولت باید برای توجیه این برنامه با مردم صحبت کند، ادامه داد: از سوی دیگر وقتی مجلسی ها هم تغییراتی در این برنامه اعمال کردند باید در راستای این تغییرات با مردم صحبت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نباید در برنامه هفتم توسعه غریبه دیده شوند، تاکید کرد: ما این برنامه را برای مردم و بهتر شدن زندگی آنها می نویسیم بنابراین باید در این راستا به صورت مکرر با مردم صحبت کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان مثال باید درباره موضوع سن بازنشستگی، مدل و ساختار آن باید با مردم صحبت کرد.

وی تاکید کرد: البته ممکن است احکامی در این برنامه آمده باشد که براساس امکانات فعلی دست نیافتنی به نظر برسد که باید این موارد را تعدیل کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال موضوعاتی از قبیل عدالت در پرداختی ها در برنامه هفتم توسعه منعکس شده است و نگاه دولت در زمینه تغییر فرآیندهای حکمرانی در برنامه هفتم توسعه خوب است.

کد خبر: ۲۲۸٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha