۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۱
فاتحه صندوق تامین اجتماعی را در برنامه هفتم توسعه خوانده اند؛ دولت برخی مسائل را به شوخی گرفته است
رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفت و گو با بازار:

فاتحه صندوق تامین اجتماعی را در برنامه هفتم توسعه خوانده اند؛ دولت برخی مسائل را به شوخی گرفته است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در برنامه هفتم توسعه به اصطلاح فاتحه صندوق تامین اجتماعی را خوانده است.

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از مباحث کارگری برنامه هفتم توسعه بیان کرد: ابتدا باید بگوییم در برنامه هفتم توسعه به اصطلاح فاتحه صندوق تامین اجتماعی را خوانده اند.

وی درباره چرایی این موضوع بیان کرد: مسئولین دولتی در نخستین بند برنامه هفتم توسعه آورده اند که تمام نهادهای عمومی و غیر دولتی و سازمان های مختلف بیمه ای از مصادیق دستگاه های اجرایی محسوب شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صندوق های بیمه ای ربطی به دولت ندارد، بیان کرد: صندوق های بیمه ای مردم نهاد بوده و این شرایط در مغایرت با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوعات رفاهی و اجتماعی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری با صندوق تامین اجتماعی تفاوت دارد، بیان کرد: همچنین صندوق تامین اجتماعی با سایر صندوق ها و یا صندوق تامین اجتماعی وزارت نفت فرق دارد. بنابراین بنده باید بگویم که مسئولین اصلامتوجه این موضوع نشده اند و با این حال این موضوع را در برنامه گنجانده اند.

وی با بیان اینکه اینگونه نگاه و رویکرد به صندوق تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه این صندوق را نابود و مردم را گرفتار خواهد کرد، ادامه داد: در این شرایط اخذ سهم بیمه کارفرما و کارگر در ردیف مالیات قرار می گیرد و این نشان می دهد که مسئولین فهم اولیه را در زمینه فعالیت صندوق تامین اجتماعی ندارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی حائز اساسنامه و ساختار خود است، ادامه داد: صندوق پیرو قانون دیگری اداره می شود و شرکای آن کارگری و کارفرمایی هستند و اصلا دولت حق دخالت در این بخش را ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین گذاشتن شرایط سنی برای شرایط سخت و زیان آور کارگری در برنامه هفتم توسعه دچار اشکال است چراکه برنامه هفتم برنامه کمی و کیفی است و این موضوع در این بخش جایگاهی ندارد.این موارد نشان می دهد که مسئولین برنامه نویسی بلد نبوده اند و برخی مسائل را شوخی گرفته اند.

وی تاکید کرد: البته مواردی از جمله دادن اختیار به کارفرما در زمینه فسق قرار کارگر از متن و اصلاحیه نهایی این برنامه حذف شده است که اگر این موضوع مدنظر قرار می گرفت این نیز خود شاه بیت مشکلات قلمداد می شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین متاسفانه بنده هیچ حکمی را دال بر موضوع تغییر در عدالت در پرداختی ها در برنامه هفتم توسعه مشاهد نکرده ام.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      5 0
      سلام خدمت نماینده ی محترم...از شما خواهش می کنم در مشاغل سخت ..من که در معدن کار می کنم و دلم به ۲۰سال کار بود امسال برج ۹قرار بود بازنشسته بشم تو را به امام رضا این بند رو بهش رای ندین تا حداقل چند سالی از زندگیمون رو بتونیم استراحت کنیم بعد بمیریم
    • اسد IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      0 0
      چرا فکری به حال کارمندان راه آهن نمیکنید بنده با مدرک دکترا در راه آهن ۱۰ تومان دریافتی دارم که در تهران فقط میدم کرایه خانه .و با افتخار خورد و خوراکم را پدر بازنشسته ام پرداخت میکند علی برکت الله