۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
اعضای فراکسیون مستقلین ولایی از اشکالات اساسی در لایحه برنامه هفتم گلایه دارند
سخنگوی فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی در مجلس:

اعضای فراکسیون مستقلین ولایی از اشکالات اساسی در لایحه برنامه هفتم گلایه دارند

سخنگوی فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی در مجلس از گلایه‌مندی اعضای این فراکسیون از گرانی‌ها، اخذ مالیات از تراکنش‌های کسبه و بازاریان و اشکالات اساسی در برنامه هفتم خبر داد.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی، با اشاره به نشست فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی در مجلس گفت: در ابتدای نشست از سفرهای ریاست جمهور و هیات های اعزامی به کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه برای تحکیم روابط با این کشورها و بعضا بین کشورهای حاشیه خلیج فارس که به ثبات، امنیت و توسعه منطقه کمک خواهد کرد، حمایت شد.

وی ادامه داد: سپس اخذ مالیات از کسبه و بازاریان مورد انتقاد اعضای فراکسیون قرار گرفت بسیاری از نمایندگان نیز در صحن علنی در این باره تذکر شفاهی دادند مالیات ها باید بر مبنای درآمد پس از کسر هزینه ها اخذ شود اما در حال حاضر برمبنای تراکنش ها صورت می گیرد و آگاهی‌رسانی خوبی نداشتند، قرار شد از سوی فراکسیون به وزیر اقتصاد تذکر داده شود تا اخذ مالیات از مردم با دقت بیشتری صورت گیرد. از بین مصوبات بودجه سال ۱۴۰۲ تنها مصوبه که با شدت اجرا می شود اخذ مالیات‌ها است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: بخشودگی بخشی از وام کشاورزان نیز مورد بررسی قرار گرفت چرا که بانک مرکز خلاف قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بخشنامه ای در حوزه عدم بخشودگی وام کشاورزان صادر کرده است. مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بخش مهمی از بحث های فراکسیون بود متاسفانه همچنان شاهد افزایش قیمت ها هستیم با وجود اینکه میزان فروش نفت افزایش یافته و توقع می رفت کاهش قیمت ها رقم بخورد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس گفت: کمبود آرد باعث گله‌مندی نمایندگان بود چرا که شاهد صف‌های طویل نانوایی‌ها هستیم اما مهمترین بحث فراکسیون، اشکالات اساسی در برنامه هفتم بود که قرار شد همکاران در کمیسیون های تخصصی به ایرادات برنامه هفتم با دقت بیشتری بپردازند و در صحن آنچه منافع مردم را تامین می کند در برنامه هفتم به تصویب رسانیم.

کد خبر: ۲۲۸٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha