۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
شراکت ژاپنی ها و فرانسوی ها چه می شود؟ | در مجمع عمومی سالانه گروه خودروسازی نیسان چه گذشت؟
بازار گزارش می دهد

شراکت ژاپنی ها و فرانسوی ها چه می شود؟ | در مجمع عمومی سالانه گروه خودروسازی نیسان چه گذشت؟

سهامداران گروه خودروسازی نیسان موتور، امروز در مجمع عمومی سالانه خود از برنامه ماکوتو اوچیدا مدیر عامل این خودروساز برای افزایش سهام و قراردادهای جدید با شرکت خودروسازی رنو حمایت کردند.

بازار؛ گروه خودرو: سهامداران گروه خودروسازی نیسان موتور، امروز در مجمع عمومی سالانه خود از برنامه ماکوتو اوچیدا مدیر عامل این خودروساز و نظر سایر هیات مدیره در خصوص همکاری قرار داد جدید با شرکت خودروسازی رنو حمایت کردند. مجمع سهامداران در بحبوحه مشکلات جدیدی که گیربان مدیرعامل فعلی را گرفته است، برگزار شد. منابع خبری ژاپن اعلام کردند که مدیرعامل این گروه خودروساز ژاپنی در حال بررسی صلاحیت معاون خود یعنی اشوانی گوپتا است، شنیده ها حاکی از آن است که گوپتا مجمع عمومی را به دلیل اختلاف نظر ترک کرده است.

گروه خودروسازی نیسان و شرکت خودروسازی رنو در حال نهایی کردن قرارداد سال جاری هستند، این خودروساز ژاپنی تلاش دارد تا ۱۵ درصد دیگر سهام شرکت خودروسازی رنو را خریداری کنند

اختلاف مدیریتی در نیسان

اشوانی گوپتا معاون مدیرعامل گروه خودروسازی نیسان در نامه ای به مدیران و هیات مدیره این شرکت نسبت به برنامه های ماکوتو اوچیدا مدیر عامل این خودروساز ژاپنی اعتراض کرده است. این اعتراض نشان از شکاف شدید مدیران فعلی نیسان در خصوص تداوم همکاری با شرکت خودروسازی رنو است. هرچند که اختلاف شدید میان فرانسوی ها و ژاپنی در خصوص مالکیت معنوی رنو وجود دارد.

در مجمع امروز گروه خودروسازی نیسان، سهامداران هیچ سوالی در خصوص مباحث مالی، سود و زیان یا حتی برنامه های آتی این شرکت از مدیران فعلی نداشتند. توجه اصلی سهامداران در این مجمع فقط توجه به برنامه های همکاری با رنو بود.

گروه خودروسازی نیسان و شرکت خودروسازی رنو در حال نهایی کردن قرارداد سال جاری هستند، این خودروساز ژاپنی تلاش دارد تا ۱۵ درصد دیگر سهام شرکت خودروسازی رنو را خریداری کنند. هرچند که یکی از شرکت های زیر مجموعه رنو که تولید کننده خودروهای برقی است، اخیرا با توقف تولید همراه شده است. گروه خودروسازی نیسان ۴۳ درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشت.

حمایت سهامداران گروه خودروسازی نیسان از مدیر فروش خارجی این شرکت یعنی برندا هاروی نشان از توجه ژاپنی ها در خصوص خرید سهام رنو دارد. هاروی، مدیر با سابقه نیسان است که در فرانسه محبوبیت زیادی نسبت به سایر مدیران این خودروساز ژاپنی دارد. به نظر می رسد برندا هاروی بتواند اختلافات میان نیسان و رنو را حل کند. در مجمع مذکور سهامداران از ۱۰ نامزد هیات مدیره این شرکت حمایت کردند، احتمال تغییر هیات مدیره نیز وجود دارد.

سهامداران گروه خودروسازی نیسان امروز پیشنهاد یک سرمایه گذار انفرادی برای سود بیشتر در سال مالی جاری را که با مخالفت هیات مدیره شرکت مواجه شده بود، رد کردند. تاکنون نیسان جزئیات این سرمایه گذاری را منتشر نکرده است.

شراکت ژاپنی ها و فرانسوی ها چه می شود؟ | در مجمع عمومی سالانه گروه خودروسازی نیسان چه گذشت؟

نیسان سعی کرده با قراردادهای انتقال تکنولوژی خودروهای الکتریکی به زنجیره تامین جهانی بخشی از زیان مالی خود را جبران کند. همزمان با این مساله بانک مرکزی ژاپن سیاست های پولی صنعت خودرو را جهت بهبود وضعیت اقتصاد این صنعت تسهیل و تغییر داده است

تغییر سیاست های پولی ژاپن به نفع نیسان

در حال حاضر خودروسازان بزرگ دنیا با چالش در زنجیره تامین در خصوص تهیه قطعات خودروهای برقی مواجه هستند. همه گیری ویروس کورنا در سال ۲۰۲۰ ضرر هنگفتی به خودروسازان و آسیب جدی به زنجیره تامین وارد کرده است. از همین رو اقتصاد صنعت خودرو ژاپن با یک افت شدید مواجه شد. هرچند که نیسان سعی کرده با قراردادهای انتقال تکنولوژی خودروهای الکتریکی به زنجیره تامین جهانی بخشی از زیان مالی خود را جبران کند. همزمان با این مساله بانک مرکزی ژاپن سیاست های پولی صنعت خودرو را جهت بهبود وضعیت اقتصاد این صنعت تسهیل و تغییر داده است.

در پایان باید اشاره کرد که گروه خودروسازی نیسان از قرارداد جدید میان شرکت خودروسازی رنو و شرکت خودروسازی «سامسونگ موبیلیتی» بیم داشته و برای کاهش مراودات مالی میان رنو و سامسونگ آماده افزایش سهام مالکیت خود شده است. هرچند که وضعیت اقتصادی شرکت خودروسازی رنو بعد از همه گیری کرونا تعریف چندانی نداشته و این شرکت را به سمت زیان دهی سوق داده است. تا پایان شهریور ماه سال جاری وضعیت همکاری این دو خودروساز ژاپنی و فرانسوی مشخص می شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha