۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
 رویکرد دولت بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است
رئیس جمهور:

رویکرد دولت بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است

رئیس جمهور گفت: سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز یکشنبه در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در ۱۱ کشور دنیا، با تبریک آغاز ماموریت و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورها و سازمان‌های بین‌المللی راهکارهای عمل بر مبنای اصل یکپارچه عزت، حکمت و مصلحت را به طور دقیق تبیین کردند و از سفرای کشورمان انتظار می‌رود این فرمایشات رهبری را کاملا مدنظر داشته باشند.

رئیس جمهور خطاب به سفرای کشورمان در فنلاند، بلغارستان، کویت، ارمنستان، ترکیه، موریتانی، قرقیزستان، بولیوی، استرالیا، فیلیپین و سوئد، با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های متنوع و حتی مکملی با بسیاری از کشورهای دنیا، از جمله کشورهای محل ماموریت شما دارد، افزود: همه تلاش خود را برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها در راستای گسترش روابط پایدار اقتصادی و تجاری فیمابین به کار بگیرید.

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که در این راستا از ظرفیت‌های سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای که به طور مشترک در آنها عضو هستیم، به بهترین شکل برای گسترش همکاری‌ها و مناسبات بهره بگیرید.

در این جلسه سفرای جدید کشورمان نیز در سخنانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره خصوصیات و ظرفیت‌های کشورهای محل ماموریت خود، ‌ به تشریح برنامه‌های عملیاتی خود برای ارتقای سطح روابط پرداختند.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha