۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
توزیع ۶۵ میلیارد ریال بسته حمایتی توسط وزارت جهاد کشاورزی
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

توزیع ۶۵ میلیارد ریال بسته حمایتی توسط وزارت جهاد کشاورزی

به همت بسیجیان و همکاران وزارت جهاد کشاورزی، مراسم اعزام کاروان کمک‌های مومنانه و اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی صبح امروز برگزار شد؛ ارزش مجموع بسته‌های حمایتی از ابتدای ماه مبارک رمضان در تهران و سراسر کشور بیش از ۶۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مراسم  اعزام کاروان کمک‌های مومنانه به سه استان سیل زده کشور، گفت: در جامعه اسلامی افراد جامعه باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی ادامه داد: انسان مسلمان در برابر خدا مسئول است و باید نعمت های ارزانی شده را شکر گوید؛ سپاسگزاری بیانگر این موضوع است که فرد احساس مسئولیت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که انسان در برابر خود نیز مسئول است، گفت: هر فرد استعداد، سلامتی و توانایی دارد؛ باید در برابر توانایی‌های خود احساس مسئولیت کند و در جهت رشد و تعالی جامعه، توانایی خویش را به کار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انسان به تنهایی نمی تواند زندگی خود را اداره کند، یادآور شد: انسان ها دست به دست یکدیگر می‌دهند تا زندگی خود را اداره کنند و ما در برابر این همراهی و همکاری مسئول هستیم؛ زمانی که سیل، زلزله و یا ویروسی همچون کرونا اتفاق می افتد؛ آنهایی که دستشان می رسد باید کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی تصریح کرد: شهر اسلامی شهری است که با روابط اسلامی معنی می‌دهد؛ اگر روابط انسانی باشد جامعه اسلامی خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بسته های در حال توزیع بیانگر این موضوع است که ما نسبت به عده ای که آسیب دیده هستند، احساس مسئولیت می‌کنیم و این بسیار زیباست؛ در روایات آمده است که انسان خردمند آن است که پس از ایمان به خدا، مردم را دوست بدارد که این نشان جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که دیگر فقیر در کشور وجود نداشته باشد؛ حاکمیت باید مردم را به نحوی توانمند کند که نیاز به توزیع ارزاق برای گذران زندگی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های جامعه اسلامی از بین بردن فقر در جامعه است، گفت: فقر و کفر دیوار به دیوار هم هستند؛ نظام باید کارآمدی خود را در این بخش نشان دهد.

وی ادامه داد: باید عدالت در کشور اجرا شود و فقر را برطرف کنیم؛ یکی از راه های برطرف کردن فقر در جامعه جهش تولید و افزایش آن است؛ جهش تولید، رونق اشتغال و کار می‌تواند فقر را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: توزیع بسته و مایحتاج به نیازمندان فعالیت‌های مقطعی است و باید مسئله فقر به صورت بنیادی در کشور حل شود.

اهدای یک هزار بسته معیشتی به استان‌های سیل‌زده
پیمان فلسفی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در این همایش با اشاره به ایجاد قرارگاه همدلی و مواسات در وزارت جهاد کشاورزی در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: علاوه بر ستاد مرکزی وزارت جهاد کشاورزی، در پایگاه‌های ۳۰ گانه مرکزی در تهران و استان ها به طور همزمان بسیجیان و همکاران جهاد کشاورزی در این طرح شرکت داشتند.

وی افزود: اقلام توسط مردم و همکاران خریداری شده و اعتبارات دولتی برای این مهم تخصیص داده نشده است.

فلسفی با بیان اینکه بسته های حمایتی در مرحله اول بین هزار خانوار در تهران توزیع شده است، ادامه داد: در مرحله دوم این بسته ها بین هزار خانوار در استان های سیل زده از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان توزیع خواهد شد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین ۵۰۰ بسته معیشتی توسط بنیاد مستضعفان با هماهنگی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی دریافت شده است.

فلسفی با اشاره به اینکه ارزش مجموع بسته‌های حمایتی بیش از ۶۵ میلیارد ریال بوده است؛ گفت: طی دو ماه گذشته ۳۰ هزار خانوار، تحت پوشش مواسات و همدلی قرار گرفتند که اقلام توسط همکاران وزارت جهاد کشاورزی سازماندهی و توزیع شده است.

وی افزود: در راستای مقابله با کرونا نیز در استان های کشور به طور همزمان رزمایش پدافند زیستی ضدعفونی‌کننده و عملیات مقابله با کرونا توسط مرکز مقاومت بسیج انجام شده است.

فلسفی گفت: با همت مرکز بسیج وزارتخانه، از امروز بازارچه عرضه ماهی با قیمت مناسب برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی آغاز به کار خواهد کرد.

اهدای کارت‌های اعتباری به جای بسته‌های معیشتی
حمیدرضا قریشی، فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و اداره‌ها در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه تحویل بسته‌های معیشتی درب منزل نیازمندان ممکن است منزلت افراد را خدشه دار کند، گفت: بنابراین برنامه‌ریزی شده تا کارت‌های اعتباری برای این منظور اهدا شود که بسیج وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه پیش قراول بوده است.

وی افزود: کارت‌های اعتباری در اختیار نیازمندان قرارداده شده است که می‌توانند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مورد نیاز خود را خریداری کنند.

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و اداره‌ها با اشاره به اقدامات بسیج وزارت خانه ها در خصوص مقابله با ویروس کرونا از جمله تهیه ماسک، گان، شید و مواد ضدعفونی کننده بدون الکل، گفت: امروز شاهد هستیم که غربی که ادعای مدیریت بحران داشت، امروز به بحران مدیریت گرفتارشده است؛ شاهد آن هستیم که نظام جمهوری اسلامی به گفته برادران جبهه مقاومت در زمینهٔ مبارزه با بحران کرونا سربلند بوده است.

کد خبر: ۲۲٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha