۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
بی تفاوتی گریبان بخش معادن کشور را گرفته است | برنامه ریزی پیش نیاز رشد
رئیس خانه معدن ایران در گفتگو با بازار:

بی تفاوتی گریبان بخش معادن کشور را گرفته است | برنامه ریزی پیش نیاز رشد

تهران- بهرامن، رئیس خانه معدن ایران، رشد ۱۱.۵ درصدی در بخش معدن را نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و دقیق دانست و گفت: بی تفاوتی مسئولان سال ها است که گریبان بخش معدن را گرفته است.

محمد رضا بهرامن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برنامه ریزی در بخش معدن باید رو به جلو و به دور از روزمرگی باشد در غیر اینصورت در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد، ابراز کرد: ایران یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد ذخایر جهان را دارد اما در مورد استفاده از آن ها اقدام موثری صورت نگرفته و صنعت ایران جایگاه مهمی در دنیا ندارد.

وی با بیان اینکه حاکمیت به طور معمول به حوزه معدن بی تفاوت بوده است، تاکید کرد: هشت سال است که توجه ها به این موضوع معطوف شده اما برای کسب هدف رشد ۱۱.۵ درصدی که در برنامه هفتم آمده باید زیرساخت ها، اکتشافات و بهره برداری ها به موازات یکدیگر لحاظ شود.

بهرامن با بیان اینکه در حوزه معدن واقعیت ها گفته نمی شود و در نتیجه مطالبه گری نیز صورت نمی پذیرد و در نهایت برنامه ریزی دقیق و درستی نیز در این حوزه مشاهده نمی کنیم، ابراز کرد: صنایع معدنی تامین کننده بخش بزرگی از صنعت کشور و منطقه هستند و باید برنامه ریزی با هدف رشد و توسعه بلند مدت صورت گیرد.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha