۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
چشم‌انداز شرکت نمایشگاه‌های اصفهان برای رفع مشکلات کسب‌وکار| تفاوت بنگاه اقتصادی و توسعه‌ای چیست
معاون برنامه‌ریزی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مطرح کرد؛

چشم‌انداز شرکت نمایشگاه‌های اصفهان برای رفع مشکلات کسب‌وکار| تفاوت بنگاه اقتصادی و توسعه‌ای چیست

اصفهان - گیوی؛ معاون امور نمایشگاهی و برنامه‌ریزی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: بنگاه اقتصادی توسعه‌ای با توسعه خدمات خود، ارزش افزوده‌ بیشتری برای کسب و کارها و ذی‌نفعان فراهم می کند.

به گزارش بازار، محمد گیوی با اشاره به آغاز دهه تولید و تجارت از اول تیرماه اظهار کرد: در پارادایم گذشته، این شرکت به عنوان یک بنگاه اقتصادی دیده شده بود اما اکنون در برنامه جدید نمایشگاه‌ بین‌المللی، اصفهان یک بنگاه اقتصادی توسعه‌گرا بوده و چشم‌انداز آن تمرکز بر مشتریان است تا بتواند خدمات موثرتری به آنها ارائه دهد.

وی با اشاره به این که نمایشگاه‌ اصفهان امسال وارد چهارمین دهه فعالیت خود می‌شود، افزود: این شرکت در آغاز دهه چهارم فعالیت خود تلاش دارد با تغییر پارادایم نگاه به نمایشگاه به عنوان یک رسانه بتواند ارزش افزوده بالاتری برای فعالان اقتصادی و تجار ایجاد کند و هرچقدر نمایشگاه ‌ارزش افزوده بالاتری برای فعالان اقتصادی و تُجار ایجاد کند به طور طبیعی رغبت ذی‌نفعان در بهره‌برداری از سبد خدمات شرکت افزایش می‌یابد.

معاون امور نمایشگاهی و برنامه‌ریزی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افزود: در گذشته نگرش به این شرکت فقط یک بنگاه اقتصادی و نمایشگاه محور بود اما اکنون دیدگاه حاکم تغییر کرده و نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بر اساس برنامه تدوین شده یک «بنگاه اقتصادی توسعه گرا و رویداد محور»خواهد بود به نحوی که علاوه بر نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای کسب و کارها، برای آنان فعالیت‌های جنبی دارای ارزش افزوده نیز تعریف می‌کند تا بتواند با شناسایی مشکل و یا موانع پیش روی کسب‌وکارها، آنها را در تحقق اهدافشان یاری رساند.

تحقق چشم‌انداز تسهیلگری و شتاب بخشی به کسب و کارها

وی ادامه داد: این شرکت با رویکرد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و فاصله گرفتن از برگزاری نمایشگاه‌های عمومی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی به دنبال تحقق چشم‌انداز تسهیلگری و شتاب بخشی به کسب و کارها است.

گیوی در ادامه به تفاوت بنگاه اقتصادی و بنگاه اقتصادی توسعه‌ای پرداخت و گفت: بنگاه اقتصادی توسعه‌ای با توسعه خدمات خود، تلاش می‌کند ارزش افزوده‌ بیشتری برای کسب و کارها و ذی‌نفعان که از ابزار و رسانه نمایشگاه استنفاده می‌کند، فراهم آورد.

معاون امور نمایشگاهی و برنامه‌ریزی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افزود: به طور مثال، می‌توان از برگزاری ریورس پیچ (رویدادکارآفرینی تقاضا محور) یاد نمود که قبل از برگزاری هر رویداد نمایشگاهی، مشکلات و موانع مربوط به کسب و کار آن حوزه نمایشگاهی طی یک فراخوان جمع‌آوری و در اختیار شرکت‌های استارتاپ و فناور قرار می‌گیرد تا راهکار ارائه و در زمان برگزاری نمایشگاه و در قالب نشست‌های تخصصی ارائه و تبادل نظر ‌شود تا به نتیجه برسد.

روش‌های تسهیل‌گرانه رسانه نمایشگاهی

وی با اشاره به اینکه این کار هم به پویایی و تجاری شدن شرکت‌های استارتاپی و فناور منجر می‌شود و هم مشکل و موانع کسب و کارها را حل می‌کند،گفت: در این شرایط است که نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به عنوان تسهیل‌گر و به نوعی شتاب دهنده به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و در واقع یک نمایشگاه اثر بخش برگزار کرده است. این یک مثال ساده از روش‌های تسهیل‌گرانه رسانه نمایشگاهی است که در اقصی نقاط جهان به عنوان یک تجربه زیست شده عملیاتی شده است.

محمد گیوی اضافه کرد: رویکرد توسعه‌گرا در این شرکت سبب می‌شود تا این شرکت به جای اینکه فقط یک سایت‌دار نمایشگاهی باشد به یک عنصر موثر در حل مشکلات کسب و کارها بدل شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha