۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
تب بازار با واردات خودروهای کارکرده کاهش می‌یابد
نماینده مردم همدان در مجلس:

تب بازار با واردات خودروهای کارکرده کاهش می‌یابد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه با اجرایی شدن واردات خودروهای کارکرده تب بازار کاهش می‌یابد، گفت: زمانیکه مسیر برای واردات خودروهای کارکرده تسهیل شود، قطعا قیمت‌ها کاهشی می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمدحسین فلاحی درباره مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودروهای کارکرده، گفت: موضوع واردات خودروهای کارکرده در بسیاری از کشورها با اعمال محدودیت‌هایی مانند عمر کمتر از ۵ سال یا پیمایش کمتر از ۵ هزار کیلومتر اجرایی می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی موارد نیز کیفیت خودروهای کارکرده نسبت به خودروهای داخلی بالاتر است، ادامه داد: مردم به دنبال خودروهای ارزان هستند؛ یکی از موانعی که در موضوع واردات وجود دارد، قوانین دست و پاگیری است که در این حوزه وجود دارد مانند تشکیل نمایندگی، صلاحیت فنی واردکنندگان و... که در مصوبه امروز مجلس این محدودیت‌ها برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم با اجرایی شدن این قانون تب بازار کاهش یابد، ادامه داد: زمانیکه مسیر برای واردات خودروهای کارکرده تسهیل شود، قطعا قیمت‌ها در بازار کاهشی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما ظرفیت‌های بسیاری در حوزه خودرو داریم که می‌توان با استفاده از آن‌ها بحران و مشکلات موجود در این زمینه را رفع کرد، افزود:کیفیت این خودروها نیز باید ارتقا یابد که با واردات و ایجاد رقابت امکان ارتقا کیفیت فراهم می‌شود.

فلاحی درباره اینکه واردات خودروهای کارکرده در قانون بودجه ۱۴۰۲ تصویب شده اما به دلیل مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام، این موضوع از قانون حذف شد، اکنون برخی دغدغه مخالفت دوباره مجمع تشخیص با این مصوبه را دارند، گفت: از آنجا که دولت برای این موضوع اکنون لایحه داده بنابراین زمینه آن فراهم است و فکر می‌کنم هر بهانه‌ای پیش از این در بودجه درباره واردات خودروهای کارکرده وجود داشت، این بهانه‌ها اکنون وجود ندارد، همچنین ما لایحه محوری که موردتاکید است را رعایت کردیم. ظ

کد خبر: ۲۲۷٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha