۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
افزایش شمار بانک‌های صادرکننده چک الکترونیک

افزایش شمار بانک‌های صادرکننده چک الکترونیک

سخنگوی قانون چک از افزایش شماربانک‌های صادرکننده چک الکترونیک به ۷ بانک خبر داد.

به گزارش بازار، آمنه نادعلیزاده سخنگوی قانون چک اعلام کرد از این پس چهار بانک رفاه کارگران، کشاورزی، رسالت و پاسارگاد هم همچون بانک‌های صادرات، تجارت و پارسیان خدمات چک الکترونیک را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

نادعلیزاده افزود: بانک مرکزی همه بانک‌ها را به پذیرش بین بانکی چک‌های دیجیتال سایر بانک‌ها در سامانه چکاوک مکلف و بخشنامه‌های مربوطه رو به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

آبان ماه سال گذشته این چک توسط سه بانک تجارت، صادرات و پارسیان در بانک مرکزی رونمایی شد. صدور این چک با هدف افزایش امنیت در این حوزه راه اندازی شد و به گفته ایمانی مدیرعامل بانک صادرات، چک الکترونیک در برابر سرقت، کلاه برداری و آتش سوزی ایمن است.

محمدی مدیر کل خدمات نوین بانک صادرات می‌گوید در شش ماه گذشته با صدور بیش از ۲۳۵ هزار فقره چک الکترونیک از طریق همراه بانک و به صورت غیر حضوری موفق به مبادلات بانکی بین مشتریان خود شده است.

دربانک پارسیان هم ۱۲۶۳ فقره چک از زمان ارائه خدمت چک الکترونیک صادر شده،، اما بانک تجارت که از اسفند ماه سال گذشته ارائه این چک را به مشتریان خود آغاز کرده، اطلاعاتی جدیدی در خصوصی آخرین آمار چک‌های صادر شده ارائه نکرده است.

بانک آینده هم که طی وعده محرمیان معاون فن آوری‌های نوین بانک مرکزی قرار بود از اوایل سال جاری این دسته چک را در اختیار مشتریان خود قرار دهد هنوز موفق به ارائه این خدمت نشده است.

اما صدور این نوع چک در شبکه بانکی شتاب گرفته و به گفته نادعلیزاده شش بانک آینده، قرض الجسنه مهر ایران، توسعه تعاون، ملت، گردشگری و سپه هم به زودی این خدمت را ارائه می‌دهند.
سخنگوی قانون چک می‌گوید این بانک‌ها به لحاظ تست فنی حصول آزمون موفق بودند و منتظر طی شدن آزمون‌های مربوط به امضاهای دیجیتال هستند.

کد خبر: ۲۲۶٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha